måndag 26 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag är det lite nervöst. Det är inte så att jag har haft för mycket att göra. Jag har ju blivit varm i pälsen nu, så jag klarar det mesta utan problem.

Förra veckan förberedda jag till exempel blogghjälpen inför helgens Svekattmöte i Göteborg. Nu kan jag ju inte veta om hon sa precis så som jag sa åt henne, men det hoppas jag.

Nä, jag är nervös för jag ska tillbaka till vettisen i morgon. Det är inget roligt. Jag hoppas de hittar vad som är fel på mig och att jag snart blir alldeles frisk!

16 kommentarer:

  1. Tass- och tumhållning för bästa möjliga svar hos vettisen!! Nosbuffar och kramar från oss <3

    SvaraRadera
  2. Det går säkert bra imorgon, du e ju en modig o stilig kille.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, visserligen, men man vet ju aldrig vad vettisar tar sig till.

      Radera
  3. Vi håller tassarna, det går nog bra ska du se och även om det är läskigt så vill de ju hjälpa dig.Uppmuntringsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nja, jag är allt lite misstänksam mot vettisar...

      Radera
  4. Många tasshållningar till dig Stellan. Det går säkert jamars bra hos vettisen i morgon.
    Tass tass

    SvaraRadera
  5. Åh lilla söta Stellan, vi lovar att tänka på dig imorgon och så håller vi tassarna för att vettisen kan hitta felet och laga det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hoppas också de kan laga felet.

      Radera
  6. Hoppas att det går jättebra hos veterinären och att du är lugn och avstressad så att du blir ordentligt undersökt. Det är viktigt att du blir frisk kisse igen. Du har ju varit med om mer än nog elände i ditt liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, lugn och avstressad kommer jag not att vara för de ska söva mig.

      Radera
  7. Uschjam för vettisbesök. Hoppas att de hittar vad som är tokigt, så du slipper åka dit fler gånger. *håller tassarna*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag vill INTE åka dig igen *stampar med tassen*.

      Radera
  8. Jag förstår så precis hur du känner det, är själv jamarrädd för vettisen - jam, kanske inte vettisen som person, men för hela grejen liksom... Det är gräsligt att vara så utlämnad och inte veta vad som ska ske.
    Men innerst inne vet nog både du och jag att vettisarna är till för vårt bästa, att de vill oss väl och inte ont. Försök att tänka så hela tiden, så ska du se att det går lättare än du tror!
    Styrketassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frasse, att åka till vettisen är nästan det värsta jag vet, näst att vara hemlös.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...