söndag 18 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Som ni kanske redan läst hade jag nu kommit till Södertälje Katthem.  Där gav de mig mat, lite i taget så att min mage skulle vänja sig långsamt vid mat igen. Det var nog inte så lätt för dem, för jag hade ju liksom gett upp hoppet, tappat livsgnistan, och då är det inte alldeles självskrivet att man kommer igen. Men så småningom gjorde jag det.

Jag började äta själv och så småningom började jag gå upp lite i vikt. Det behövdes, för man kunde känna varenda kota genom pälsen på mig.

Efter en tid i karantän fick jag flytta ut i kattsalen. Där fanns det många kompisar och jag träffade flera stycken i min bur.

Men jag har inte mått alldeles bra. Ni vet redan att jag fått åka in till vettisen en gång, och idag var det dags igen. Det var extra synd för det var faktiskt människor inne i buren på öppet hus och ville gosa med mig, men eftersom jag inte mådde bra var jag inte till min fördel.


Det blev faktiskt så att vår snälla hälsoansvariga åkte till vettisen akut med mig. De kunde inte göra så mycket eftersom jag fick total panik hos vettisen, men jag fick en medicin som vi ska prova, sen ska jag tillbaka om några dagar. Hoppas medicinen jag fått hjälper mig.

16 kommentarer:

  1. Lilla vännen! Så bra att du började äta i alla fall. Nu hoppas vi att du blir bra av meducinen, dina människor kommer och var det rätt idag så kommer de tillbaka för då förstår de att du inte mådde bra. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag hoppas också att de kommer tillbaka!

      Radera
  2. Men snälla Stellan, se nu till att bli bra, din människa kommer en dag, det vet jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jag ska försöka bli bra så fort som möjligt.

      Radera
  3. Håller tassarna för att meddusinen ska hjälpa , Stellan !
    *försiktiga tassklappar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, tack. Jag behöver många tasshållningar nu.

      Radera
  4. O käraste lille vännen! Vi håller tassarna och biter på klorna... Skynda dig att bli frisk och stark. Dina människor kommer säkert. Kanske de redan har sett dig och bara väntar på att du ska bli frisk och stark?

    Nosbuffar från alla klosterkatterna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, tänk om de väntar på mig! Hoppas de gör det.

      Radera
  5. Men vad jättesynd att du har mått dåligt igen! Du som har blivit räddad från att svälta ihjäl och haft den stora turen att ha fått komma in på katthemmet. Hoppas så att medicinen hjälper dig, lilla söta kisse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jag hoppas också att medicinen ska hjälpa mig. Jag vill inte vara sjuk.

      Radera
  6. Men Stellan då, hoppas att meducinen hjälper dig att bli frisk, håller tassarna på det, du fina kisse <3
    Du som har blivit räddad från att gå under.

    Klart det kommer säkert ngn tvåbening som du kan ta hand om.

    Tass tass på dig


    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag hoppas också att jag snart ska bli frisk. Fortsätt hålla tassarna för mig!

      Radera
  7. Nu håller vi tassarna för att det inte ska behövas fler vettisbesök, utan att meducinen var den alldeles rätta för dig. Visst kan det vara lite läskigt hos vettisen? Konstigt, för alla vettisar vi träffat är egentligen jättesnälla. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, fast det behövs nog ett vettisbesök till tyvärr. De behöver ta lite prover på mig.

      Radera
  8. Men stackars dej. Hoppas att medicinen fungerar, så du blir frisk å kan hälsa på alla som vill besöka dej.
    Viska & Tindra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ja, jag vill ju också ha ett toppen hem, precis som ni fått.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...