torsdag 29 augusti 2013

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu har vi fått provsvaren. Det var precis som jag trodde och som jag jamade till blogghjälpen. Det är inget fel på mig alls!

 I varje fall hittar de inget. Blogghjälpen undrar varför jag har ont när de rör magen, men det tänker jag inte svara på.

Nu ska jag få lite specialfoder och så ska vi se om det blir bättre av det. Jag är i alla fall jamarpigg och idag fick blogghjälpen klappa mig på magen utan att det gjorde ont.

Fast alla kan väl ha ont i magen ibland, utan att det är nåt farligt?

17 kommentarer:

  1. Å, så bra att proverna inte visade något fel! Då är det kanske matöverkänslighet av något slag? Och sånt går ju att komma tillrätta med genom skonkost och uteslutningsmetoden med mera. En katt som har fått svälta och fara illa kan nog bli extra känslig och behöva mat som är väldigt snäll mot magen.
    Det låter fint att det inte längre gjorde ont när blogghjälpen klappade dig på lilla magen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, blogghjälpen säger att hon på ett sätt önskade att de hittat nåt fel, ett fel som kunde åtgärdas. Nu får vi hoppas allt blir bra ändå.

      Radera
  2. Skönt att proverna var bra. Hoppas att det löser sig med magontet med hjälp av annan mat. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag hoppas också ontet går över. Det är så trist att inte må bra.

      Radera
  3. Men vad glad jag blir att proverna var bra! Förmodligen beror alla besvär på GODISBRIST! Det är var jag tror.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det har jag hävdat hela tiden, men ingen här tror på mig!

      Radera
  4. Vi blir så glada åt att höra, att provresultaten var bra. Förhoppningsvis ska ett foder som passar dig lite bättre göra, att magen inte bråkar med dig. För visst är det skönt med lite maggos ibland? Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag hoppas också de hittar nåt som gör att jag aldrig mer får ont i magen. Då kan man maggosa hur mycket som helst.

      Radera
  5. Skönt att du är piggare idag! Vi håller tassarna för att du mår bättre med specialmat!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, om många håller tassarna för mig blir jag nog snart bra!

      Radera
  6. Men så skönt att höra att dom inte hittade några fel på dig Stellan !
    Klart man kan ha ont i magen ibland utan att det är något farligt , det har väl alla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, ja så kan det vara. Hoppas det inte kommer tillbaka.

      Radera
  7. Klappar tassarna, att det inte var ngt fel på dig, Stellan.
    Du kanske ska äta ngt skonsamt mot din mage, så du blir helt bra i den mage
    tass på dig kompis.


    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, jag ska nog få lite skonkost nu ett tag framöver. Vi får prova oss fram.

      Radera
  8. Klapapr tasasarna att det inte var ngt fel på dig, Stellan.
    Du kanske ska äta ngt skonsamt mot din mage, så du blir bra igen i din mage
    Tass på dig kompis


    SvaraRadera
  9. Härligt! Hoppas det nya fodret gör susen! Xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Xantippa, ja det hoppas jag också. Det är jamartrist att ha ont nånstans.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...