torsdag 15 augusti 2013

Katten Stellan berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Nu ska jag fortsätta berätta om hur mitt liv var innan jag kom till katthemmet.

Jag berättade att jag försökte få bo hos nån snäll familj sedan min egen hade övergivit mig, men att ingen ville ha mig. Jag var så ledsen att jag nästan slutade att äta.

Det är farligt när en katt inte äter. Om det pågår för länge är det dels svårt att få den att börja äta igen, dels fara för att inre organ tar skada.

 Visserligen var det inga som ville släppa in mig i sitt hem, men till slut var det i alla fall nån som ringde ett samtal. Jag hörde att de sa en mager katt, och verkar nästan slö, har gått här en längre tid och lite annat.

Jag förstod inte varför de ringde om en sån sak till nån. Det fanns väl ingen hjälp att få för en sån som mig?

Men nästa dag hände något...




13 kommentarer:

  1. Åh, det låter hoppfullt! Att nån ringde, menar jag, för om man nästan slutar äta, då måste man må VÄLDIGT dåligt. Jag kan inte ens tänka tanken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, man mår inte alls bra om man slutar äta - det kan jag jama om för dig.

      Radera
  2. jag skulle vilja vakta på den där fuuulking en sen mörk kväll bakom nåt hörn..sen rätt va det va hoppa fram och dänga till han allt vad jag orkar med min tass o svinga han i huvet med min svans så han blir lite omskakad och kanske får lite vett i skallen säger skruttan som är just en sån katt som gubben tycker man ska slå ihjäl..en liten kisseunge så mager satt jag där vid mattes balkong och bad om lite mat och kärlek

    men matte säger att det ska vi nu inte ödsla tid på,det är han inte värd!synden straffar sig själv brukar man ju säga
    matte bara gosar extra med mig för hon älskar mig och min pojkvän (leon) över allt annat allafall!

    jaja säger skruttan,vi skiter väl i gubbstrutten och går ut våran dagliga lilla kvällspromenad istället men...det skulle ändå va skönt att kasta begagnad kattsand på han ; )

    det finns ju som tur är snälla människor också

    nosbuffar från oss.skruttan,leon o matte sari

    SvaraRadera
    Svar
    1. skruttan,leon o matte sari, det är nog som ni jamar - han är inte värd minsta uppmärksamhet från oss katter eller från de som älskar oss.

      Radera
  3. öööh förlåt...den här kommentaren skulle till wikkis blogg angående fylkings uttalande...
    min matte e ju kass på att hålla reda på säger skruttan : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skruttan, kommentaren passar på alla kattbloggar!

      Radera
  4. Aw, stackars dig som var så hungrig och ensam.
    *darr på läppen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag kan jama om för dig att det är ett helvete. INGEN katt ska behöva känna sig eller vara övergiven!

      Radera
  5. Hoppas det är som vi tror att det var någon som ringde katthemmet så att du får hjälp, för ingen skall behöva må så dåligt som du gjorde! *stampar med tassen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä, ingen ska behöva må dåligt för att den är övergiven. Alla katter har rätt till ett eget hem.

      Radera
  6. Men Stellan då, hoppas att det var ngn som ringde till katthemmet och ville att du skulle få hjälp. Ingen överhuvud taget ska behöva må dåligt.
    Tass tass

    SvaraRadera
  7. Åh så bra att någon i alla fall hade vett att ringa om dig till någon som jag gissar var Katthemmet :)

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...