fredag 16 november 2012

Katten Bertil på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Bertil på Södertälje Katthem.

Håhå, jam-jam. Jag trodde jag skulle få det lite lugnt de här sista dagarna på katthemmet. Men oj vad jag bedrog mig.

Här är det full fart och som tur är har jag tid att hjälpa till. Det ska nämligen bli medlemsmöte i morgon på nya katthemmet för alla som betalat medlemsavgift. Ni kan ju tänka er själva hur det skulle gå om inte en van bloggkatt hjälpte till!

Nu är ju inte nya katthemmet klart tyvärr. Golvläggaren är försenad två veckor och därmed försenas allt annat också. Det är lite trist. Men man kan i alla fall få en uppfattning hur det ska bli och man komemr framför allt se var katthemmet ligger.

JAg har ordnat med allt som vanligt, så jag tror det kommer bli ett bra möte.

8 kommentarer:

  1. Med din rutin kommer allt säkert gå som smort! Och nu är det nästan, nästan dags för ditt stora omhändertassande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja, det känns onekligen lite pirrigt.

      Radera
  2. Det är nog tur att det är du som sköter det, tänk att vara alldelels ny Bloggkatt och behöva ta hand om det..
    Nu är det verkligen inte långt kvar tills du är hemma.
    Vi kommer att sakna dig såååå mycket men samtidigt är vi så klart jätteglada att du ska komma hem. Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är många känslor som blandas hos mig nu. Men jag tror allt kommer gå bra.

      Radera
  3. Tänk att du får jobba precis in i det sista, det är tur att du har en bra kompis som tar över efter dig för hur hade det annars gått.
    Vad synd att golvet är försenat, men tänk vad fint det kommer bli när det är klart. Vi är så nyfikna och längtar till invigningen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, det är tur att det finns fler kompetenta katter på katthemmet. Klart ni ska komma på invigningen så småningom.

      Radera
  4. jamar som Alice, synd att golvet är försenat. Det kommer säkert att gå bra seda när allt kommer på plats, mjau
    Vi kommer oxå så klart att sakna dig jamars mycket, harvi jamat tidigare, mjau
    Nu är det inte så långt kvar innan du an flytta hem till ditt egna hem.

    Tass tass på dig du fina katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag tror också allt kommer gå bra sen. Men det är tur att jag har en skicklig efteträdare!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...