måndag 12 december 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Idag är det inte jag på bilden! Det är Molle. I morgon gäller det för då avgörs det kl 14.00 om han ska vinna mat till oss som är kvar på Södertälje Katthem.

Placerar han sig bland de 10 främsta får han mat för ett år som han sen skänker till oss! Jag tycker det finns många skäl till att han ska vinna:
  • han är mycket vacker
  • han är generös som skänker maten till ett katthem
  • han är den enda svarta katten som (hittills) placerat sig bland de 15 främsta i tävlingen
  • han är ett strålande bevis på att en katthemskatt kan få ett kanonhem
  • svarta katter är värda revansch. Det är rent löjligt att många väljer bort just dom.

Ni kommer säker på fler skäl.

Så glöm inte att rösta på Molle allt ni kan! Och be vänner och bekanta göra det också!

10 kommentarer:

  1. Oj oj vad ung jag var på bilden ;). Känns som det var många långa kattår sedan vi var på katthemmet. Blir ju nästan generad över alla vackra ord men vi svarta katter behöver revansch så folk ser hur vackra vi är. Matte säger att om tävlingen kommer nästa år då får Micke tävla (och han har bara ett vitt hårstrå i örat). Så tassa över alla era tangentbord och rösta! Matte har bara 2 röster kvar att lägga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, det är många som röstat på Molle. Han är överlägset först bland svarta katter. Vi måste ändra på detta till nästa år, om det blir nån tävling då. Bra kämpat Molle och alla som röstat på honom.

      Radera
  2. Vi tassar röster så klorna blöder! Heja, Molle! Men du, glöm inte att du är världens bästaste Molle även om du inte vinner... tass från klosterkatterna genom abbemissan Majsan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, att de flesta röstat på icke-svarta katter säger mer om de som röstat än om Molle.

      Radera
  3. Jag röstar och röstar allt jag kan och får! Och det är JAMARFINT med svarta katter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, visst är svarta katter vackra. Förresten är ALLA katter vackra.

      Radera
  4. Vi röstar och röstar! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jamarbra! Snart är tävlingen över.

      Radera
  5. Jag har röstat varje dag på Molle och även om han inte vinner någon mat så är han en stor vinnare ändå genom att ha fått ett jamar bra hem.
    (jag skickade iväg en kommentar innan men den bara försvann ut i rymden verkar det som, så därför gör jag nu ett nytt försök).

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, du har rätt - Molle är vinnare även om han inte vinner den här tävlingen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...