onsdag 26 augusti 2015

Katten Rosita på Söödertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag har blogghjälpen fått mail från Whirlpool. Det var en blankett med som hon skulle fylla i.

Jag frågade blogghjälpen om hon beställt nåt från Whirlpool eller haft nån kontakt med dom. Det hade hon inte.

Då sa jag till henne att ringa personen vars namn stod i mailet. Det gjorde hon. Tjejen svarade och blogghjälpen sa att hon fått ett mail av henne. Då bad hon om ursäkt och sa att det var ett spam som skickats till ganska många och eftersom hennes namn och telefonnummer stod i mailet var det flera som ringt. Hon sa att man inte skulle öppna det, utan kasta det.

Det var allt tur att jag genast förstod hur det låg till!


16 kommentarer:

  1. Såna där mail får vi här varje vecka, tror jag. Jag jamar också att de ska kastas direkt, Människor är bra underliga, Varför försöker de lura varann? Något sånt skulle du och jag aldrig komma på att göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, aldrig att vi skulle lura varandra. Sånt håller nog bara tvåbeningar på med.

      Radera
  2. Bra att du fattade galoppen direkt!!!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag behövde knappt titta på mailet innan jag förstod var som var på G.

      Radera
  3. Vilken tur att du finns på katthemmet o tar hand om det.
    Förstår inte heller varför tvåbeningarna skickar ut sånt trams.
    Här kommer också sådant och då trycker jag delete på stört med min tass.
    Man måste hålla koll på sådant som ansvarig katt i huset.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, klart vi som har ansvaret måste inse vad som är fel direkt och åtgärda det.

      Radera
  4. Vilken tur att du styrde upp det hela! Tänk om blogghjälpen hade fått såna där otäcka virusar i datorn eller blivit lurad på pengsingar. *ryser*
    Förstår inte hur hon skulle klara sig utan dig!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, hon hade säkert haft datorn full med virusar om hon inte haft oss bloggkatter!

      Radera
  5. Du e så klok du :)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, tycker du verkligen det *rodnar lite*

      Radera
  6. jamar som övriga, varför kan inte tvåbeningar sysselsätta sig med bra och vänliga saker, vi katter skulle ju ALDRIG dra igång sån't där trams!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det är alldeles för många tvåbeningar som lägger energi på helt fel saker. Om vi katter inte har nåt att göra sover vi ju. Vi hittar inte på trams!

      Radera
  7. Jättebra att du är så datorsmart och vaken, Rosita! Sådana där spam kan ju ställa till det riktigt ordentligt ibland...
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, man måste vara ålraund som bloggkatt!

      Radera
  8. Men hujamandemej så läskigt. Det var verkligen tur att du insåg läget och hindrade blogghjälpen från att fylla i massa tokigheter. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag måste hindra blogghjälpen hela tiden från att gör tokigheter. Det här vara bara ett exempel.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...