söndag 2 augusti 2015

Katten Rosita presenterar sig

Hej, jag heter Rosita och bor på Södertälje Katthem.

Ja, ni vet ju inte vem jag är ännu, men det är jag som ska ta över bloggen här på Södertälje Katthem efter Rubina.

Det känns så klart väldigt pirrigt. Särskilt som Rubina inte hann lära upp mig så mycket, för hennes flytt gick rätt snabbt. Det jag tog fasta på var att hon jamade att det inte var farligt och att jag skulle få stöd både från blogghjälpen och från de som läser bloggen.

Hon sa att alla var jättesnälla och att de kommer göra allt för att jag ska känna mig bekväm med bloggen.

Hoppas hon har rätt.

Idag har blogghjälpen och jag haft ett möte och det verkar som om jag ska börja berätta om mitt lilla liv i morgon. Kommer nog inte kunna sova nåt i natt, för jag ska försöka formulera det jag ska skriva i morgon. Hoppas ni förstår vad jag berättar?

19 kommentarer:

  1. Hej, hej, sötnosRosita, va' spinnande det ska bli att få lära känna dig:-)! Å vet du - du å jag ser nästan lika dana ut, svart å vit, små sockor men du har lite mer vitt på bröstet, snyggt! Buff/Sven

    SvaraRadera
  2. Välkommen Rosita, vad fin du är.
    Japp så är det, vi är jättesnälla. Se bloggandet som en liten kurva mot ditt nya hem. Du ser det inte just nu men innan du vet ordet av blir kurvan en raksträcka o där står dina nya människor med öppen famn o längtar efter att få ta med dig hem Lycka till med bloggandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jocke, va? Kan det bli så? *Raksträcka" * funderar.

      Radera
  3. Välkommen Rosita! Ska bli spinnande att lära känna dig. Å det är klart du ska sova gott i natt, blogghjälpen kommer underlätta formuleringarna för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, tror du hon klarar det?

      Radera
  4. Välkommen Rosita! Det ska bli spinnande att lära känna dig och det kommer säkert att gå jättebra med bloggandet. Vi vet att man måste jobba hårt på godistilldelningen för den brukar vara lite snål. Nosdbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, aha, där fick jag ett bra tips!

      Radera
  5. Det kommer att gå jättebra för dig som bloggkatt. Jag väntar m spänning att få höra om ditt tidigare liv. Men förmodligen sitter jag väl med tårar i ögonen i morgon för du berättar säkert något sorgligt. Men härifrån och framåt kan det bara bli bättre.
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, ja, roligt var det inte i början.

      Radera
  6. Hej Rosita! Oj vad du är söt! Du skulle nästan kunna vara min lilla syster! Fast jag är orolig för vad du kommer att berätta om ditt liv, välkommen! Jamar från Jalle, fd katthemskatt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, tänk om du vore min storebror!

      Radera
  7. Hej, Rosita! Tänk, du är så lik mig att om jag inte hade min lilla vita "musch" på överläppen skulle vi kunna vara identiska tvillingar... *kurrar* Och eftersom jag också har varit bloggkatt på Södertälje katthem, kan jag lugna dig med att du snart har både bloggandet och katthemmet i din tass. Du vet väl att en av dina uppgifter blir att ha en klo i ögat på personalen så att ni katter får tillräckligt med godisar?!? Men först vill vi höra din historia, och vi förbereder oss som bäst med massor av näsdukar för det brukar vara gräsansfulla berättelser... min egen var rätt läskig, men det var lyckligtvis väldigt länge sedan.

    Buff från Jenny, klosterkatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jenny, har du vit mush på överläppen? Vänta tills du får se min överläpp.

      Radera
  8. Hej Rosita,
    det ska bli jätteroligt att få följa dig hela vägen till ditt egna hem.
    Och det klart att du kommer att fixa bloggandet, med blogghjälpen vid sidan om kommer det att gå hur bra som helst.
    Så du kan sova lugnt inatt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, hoppas det går att sova nu när så många sagt att det ska gå bra...

      Radera
  9. Välkommen Rosita, det kommer att gå jättebra för dig att blogga.

    SvaraRadera
  10. Varmt välkommen som bloggkatt, Rosita! Vi ser fram emot att få läsa mer om dig, även om vi också vet att det kanske blir sorglig läsning <3 Du kommer att klara bloggandet med glans, det vet vi, man märker ju direkt att du har talang för skrivande <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...