fredag 22 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Tänk att det är så mycket att tänka på när man flyttar. Det är svårt för en katt att ta tass om allt, men  med planering går allt. Jag har ju bara tagit ansvar för flytten av oss katter. Resten får blogghjälpen och de andra ta tass om.

Igår var vi så trötta att vi somnade innan vi hann blogga.

Idag har jag inte kunnat vila så mycket, eftersom vi har årsmöte i morgon. Även om det är mycket annat att stå i, så måste jag förbereda det också. Blogghjälpen behöver ju som vanligt all hjälp hon kan få.


12 kommentarer:

  1. Skönt att du höll ordning på kattflytten, annars hade väl hälften av kissarna hamnat i fel hus, eller nåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag insåg direkt att det inte hade gått att flytta om jag inte tog tass om kattflytten.

      Radera
  2. Förstår att du har mer än tassarna fulla just nu! Det viktigaste är ju trots allt flytten och årsmötet, att de fungerar. Även om jag saknade dig igår, förstår jag att du måste prioritera. Och stress och jäkt, det är dåliga saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du har så rätt som vanligt. Om man planerar och genomför saker enligt planerna brukar det bli bra.

      Radera
  3. Ja tänk ändå att allt verkar ha fungerat med flytten. Det är ett jättejobb som du och alla katter har haft med att få med allt. Hoppas att ni får ordning i alla burarna ganska snart. Vi vet nog att det krävs sin katt. Naturligtvis har ni ju haft hjälp av duktiga 2-beningar och vi har ju fått en glimt av hur det ser ut dels på den här sidan och dels på Wikki's sida och det verkar ju snyggt och bra. Tag det ändå så lugnt ni kan så att ni orkar med årsmöte och öppet hus.

    Tasskramar från Jenny och Majsan, f.d. Södertälje katthemskatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, det har fungerat över förväntan med flytten. Det vill jama över blogghjälpens förväntan. Jag visste ju att allt skulle gå bra eftersom det var jag som planerade.

      Radera
  4. Vi förstår att det är hur mycket som helst, skönt att ni är på plats i alla fall! Jamarfin bild på dig! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja nu är alla katter flyttade. Det känns väldigt bra.

      Radera
  5. Tänk vilken tur att de har dig, planera ett årsmöte mitt i allt flyttande. Vi förstår att du somnade helt utkattad igår. Ni får ta det lite lugnt allihopa så ni onte råkar springa in i den där väggen man har hört talas om.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det har varit mycket på sistone, men jag tror allt går som planerat.

      Radera
  6. Vi förstår att du har tassarna fulla just nu och inte hinner med allt :)
    Vi hoppas i alla fall att ni trivs! Vi ser fram emot bilder på er när ni hinner med att ta dem!

    =^.^=

    Lördagsbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, vi stortrivs, och jag ska jama till blogghjälpen att hon tar bilder så fort som möjligt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...