torsdag 7 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

En kväll stod det ingen mat på "mitt" ställe fastän det verkade som om tjejen var hemma. Jag satte mig att vänta. Då hörde jag en brummis stanna bredvid tomten. Ur steg en tjej som gick in i huset.

Efter en stund öppnades dörren igen och både tjejen i brummisen och tjejen som gav mig mat kom ut med en skål med mat i. 

Jag hörde min tjej säga till brummistjejen att "nu måste vi gå in, annars vågar den sig inte fram". Så gick de in. Jag såg att de stannade alldeles innanför dörren. Jag tvekade lite. Skulle jag våga mig fram, eller var det farligt? Mitt huvud sa mig att det kunde vara farligt, men magen sa att jag måste gå fram och äta. Så det gjorde jag.

Jag åt fort, för jag såg att jag var iakttagen. När jag var nästan klar öppnades dörren. Jag backade genast från matskålen. Jag hörde brummistjejen säga "så fin han är fast han är så sliten. Vi ska försöka ta in honom så fort vi kan. Jag hör av mig".

Det där lät väldigt konstigt. "Ta in honom så fort vi kan". Vad menade hon?

12 kommentarer:

  1. Nu fick jag ändå litet hopp att du träffat några snälla människor trots allt. Väntar med spänning på fortsättningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du kanske har rätt. Vem vet?

      Radera
  2. Åh, äntligen lite snälla människor. Fast klart som katten att du var misstänksam ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag hade ju tyvärr inte haft nån anledning att lita på månniskor tidigare. Det blev en knepig situation.

      Radera
  3. Åh, hoppas det betyder det vi tror, att du skall få komma till katthemmet. Din stackare som fått vara hemlös i flera år. *morrhårsdarr* Det skall inte behöva ta så lång tid innan nån märker att ett djur far illa och gör något. *stampar med tassarna* Men tur att du äntligen fick träffa en snällis!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag håller med dig, men i mitt fall tog det väldigt lång tid innan nån försökte hjälpa mig.

      Radera
  4. Vi tror att vi vet man för dig måste det varit jättekonstigt men gott med mat.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja nu efteråt vet ju jag också, men när jag stod mitt upp i allt det där var det väldigt skrämmande.

      Radera
  5. Visst var det konstiga saker de pratade om? Fast vi tror att det blir bra ändå. Tur att du hittade en snällis som ordnade med mat. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Findus, Isak och Rasmus, jag förstod inte alls vad de menade. Det kanske var tur...

      Radera
  6. Jamar som dom andra missevännerna. Det där låter som att dom försöker hjälpa dig iaf, Håller tassarna.

    nyfikna på fortsättningen.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T; S; ja det låter nog så. Men det förstod jag inte då.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...