söndag 10 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Som ni vet hade jag nu kommit in i ett hus där det luktade katt. En tvåbening försökte klappa mig inne i fällan där jag satt, men det var ja verkligen inte beredd för. Jag visste alltför väl vad tvåbeningar var i stånd till och tänkte verkligen inte låta nån hand komma nära för att slå mig igen!

Jag bars in i ett annat rum där jag fick sitta i en bur. Jag var väldigt stressad när jag kom dit, men efter ett tag  när jag fått lugna mig, såg jag att det fanns mat i buren. Jag åt massor. Faktiskt alldeles för mycket och alldeles för fort, så jag kräktes upp maten efter en stund.

Då kom det en tvåbening och torkade rent igen, sen fick jag vara utan mat en lång stund. Sen sattes det in en pytteliten portion mat igen. Jag åt upp den och fick behålla maten.

Sen blev det tyst och mörkt i buren. Jag funderade en stund på var jag hade hamnat, men var så trött att jag somnade och sov djupt ända till nästa morgon. Det bästa var att ingen kom och försökte göra mig illa på hela natten.

11 kommentarer:

  1. Men så skönt att sova mätt och trygg! Vågade du slappna av lite i alla fall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, nja, slappna av är nog för mycket jamat...

      Radera
  2. Förstår att du kastade i dig maten, för vem vet om den hade försvunnit. Det är ju inte så lätt att veta att man precis har blivit räddad av snälla människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, klart att man måste få i sig maten så fort som möjligt så ingen kom och tog den.

      Radera
  3. Finaste Freddy, klart att du hade svårt att lita på de 2-benta, du om någon hade ju blivit behandlad så illa :(
    Härligt att du fick mat och att du kunde vila under natten... jag undrar och är så nyfiken... killen, va du är vacker! Som en morgondag! <3

    Nosgos och ömma smekningar
    Originalet från Östgötakatterna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Östgötakatterna, det var skönt att sova ut, men när jag vaknade blev jag rädd igen.

      Radera
  4. Gissar att du somnade av ren utmattning efter allting, skönt att vara mätt och att det är varmt.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det var länge sedan jag hade somnat mätt och det var en skön känsla.

      Radera
  5. mjau, gissar oxå som Dui och Deco att du kanske somnde av ren utmattning av det du varit med om din stackare, tasskram
    Jamar och hoppas att det går åt rätt håll nu.

    Tasskramar i massor

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, jag jag var alldeles utmattad. Det är helt rätt.

      Radera
  6. Inte konstigt alls att du sov gott efter allt du varit med om *nosbuff*

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...