fredag 8 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Som ni kanske minns så kom det en tjej i brummis och tittade på mig när jag stod och åt. Det gjorde mig orolig. Särksilt när hon sa att de skulle försöka ta in mig så fort som möjligt.

Inte ens när hon åkt kände jag mig helt lugn. Det låg nåt i luften som oroade mig.

Jag gick till ett ställe under en trapp där jag brukade ligga på nätterna.  Det brukade för det mesta vara lugnt där. Nästa kväll gick jag tillbaka till mitt matställe. Ingen mat utställd där den brukade stå, men det luktade god mat inifrån ett långt nät som var format som ett rör.

Misstänksam som jag lärt mig att jag måste vara, vågade jag mig inte fram direkt. Jag såg inte till människorna heller, men det lös i huset och brummisen stod på gatan. Det var nåt lurt med det häär, men vad? Jag beslöt mig till sist att fundera färdigt på detta sedan jag ätit. Tycker man tänker bättre när man inte är jättehungrig.

Tyst smög jag mig fram till öppningen av det där röret. Där inne såg jag ju maten. Oj, vad den luktade gott!

Jag satte ena framtassen inne i röret, sedan andra framtassen, sen sprang jag fram till matskålen. Det var då det hände!


13 kommentarer:

  1. Uj, oj! Vad hände? Vad hände? Det måste vara något bra, som att du blev kattnappad till katthemmet. *biter på klorna*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, jag trodde inte då att det var nåt bra. Så mycket kan jag jama.

      Radera
  2. Jag hoppas som Sippo att det var katthemmet och ingen annan som kattnappade dig :-O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kattfamiljen, ni ska snart få se...

      Radera
  3. Gissar att du inte tyckte det var bra då även om du blev mätt..Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nä, jag tyckte det var rena skräcken!

      Radera
  4. Jamarns vad rädd du måste ha blivit! *tröstbuff*
    Det är riktigt otäckt att bli fångad sådär när man inte har en aning om varför eller vad som skall hända. Nu i eftertass vet vi ju att det var bra, men det visst ju inte du då.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä just när det hände var det jamarruskigt.

      Radera
  5. Uschjam så obehagligt det kändes för dig just då, att bli inspärrad är ju nåt av det värsta som finns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, visst är det? Speciellt av människor man inte känner.

      Radera
  6. Mjau stackars dig, men i eftertass så förstår vi att det måste ha varit ngt bra, som att dom försökte ta dig till katthemmet, hoppas på det.

    Tass tass

    SvaraRadera
  7. Hmm , undrar vad det var som hände i det där röret ??

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...