måndag 4 mars 2013

Katten Freddy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Freddy på Södertälje Katthem.

Som ni minns så berättade jag igår att det var en människa som ställde fram mat åt mig. Den natten sov jag alldeles lugnt. Visserligen hade jag fortfarande ont i öronen och i magen, men jag var i alla fall mätt.

Nästa dag smög jag tillbaka till stället jag fått mat på dagen innan. Det var morgon och jag tänkte att det kanske serverades frukost. Men ingen kom ut och gav mig nåt, så jag gick vidare till ett annat ställe där det ibland fanns nåt att äta.  Jag såg genom fönstret att det satt människor och åt därinne. På baksidan av huset stod det stora burkar och ibland hamnade nån matbit utanför de där burkarna. Fast man fick passa sig, för att om nån såg att man satt där och väntade kunde man lika gärna få en spark eller nåt kastat på sig.

Jag hittade en brödbit. Det var inte gott alls, men det var i alla fall nåt att stoppa i magen.

På kvällen gick jag tillbaka till stället där jag fått mat dagen innan. Jag undrade om det skulle serveras nåt.

14 kommentarer:

  1. Skönt att du fick ett mål mat i alla fall. Men när ska nästa komma då? Du kan ju inte riskera att bli sparkad på varje gång du vill ha mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, du ska få läsa mer ikväll om hur det gick.

      Radera
  2. Hoppas verkligen att du fick mer mat,,Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det hoppades jag också.

      Radera
  3. Vi hoppas också att du fick somna med mat i magen den kvällen också, eller ännu bättre att det kanske stod en bur med mat där.. Visserligen är det jamarns så läskigt att bli infångad i en sån, men nu i eftertass vet jag att det bästa som kan hända är att bli fångad i en sån och få komma till katthemmet.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, man vet ju inte på en gång vad som ska hända när de plötsligt sätter ut burar med mat i.

      Radera
  4. Svar
    1. Kattfamiljen, ja det hoppades jag faktiskt också.

      Radera
  5. Så hemskt att leta mat på det där sättet, jag kan inte tänka mig hur det är? Hoppas du snart kan berätta om någon snäll människa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du verkar ha levt det liv som alla katter borde få leva. Bland snälla människor som ger dig vad du behöver och mer därtill.

      Radera
  6. Mjau, nu ska vi försöka här att *tassa ifatt* för vi har inte kunnat komma åt datorn på några dagar, eftersom matte varit bortrest:( *Suckjam*
    Men Freddy, stackars dig. Det låter inte alls jamars bra att behöva vara utan mat på det sättet. Hoppas du träffar på snällare tvåbeningar, Tasskram på dig kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, C, T, S, tur att matte kommit hem igen. De ska inte åka bort så där, att det aldrig kan lära sig?

      Radera
  7. Håller tassarna i kors på att du fick god kvällsmat i alla fall !!
    Kan inte vara något vidare att tugga på gammalt bröd och dessutom behöva vara rädd att det ska komma någon och vara dum mot en :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det är ju inte många katter som tycker om bröd. Och det är inte det vi behöver heller.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...