tisdag 6 september 2011

Katten Madeleine på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Madeleine på Södertälje Katthem.

Idag har jag en hälsning till alla er som följt bloggen en tid och som kommer ihåg min bloggkompis Nikita. Hon mår jamarbra och har lärt sig öppna dörren till skåpet där hennes mat finns. Varje natt sover hon hos matte i hennes säng.

Så vill jag också få det en dag. Det kanske kommer? Jag tror jag också snabbt skulle kunna lära mig att öppna dörren till mitt matskåp.

Annars har jag faktiskt tagit det alldeles lugnt idag efter allt som varit. Tränat lite tasshävning bara, för att hålla formen.

18 kommentarer:

  1. Skönt att Nikita mår bra och kul att hon lärt sig öppna matskåpen.
    Klart du kommer lära dig öppna matskåpet, den kunskapen brukar aktiveras när man fått ett eget hem. Det kommer helt automatiskt.

    Vet du, husse har börjat tejpa igen matskåpen här hemma för att jag bryter mig in så ofta. *surar*

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag är för Nikitas skull! Och jag är också helt övertygad om att en burklättrande katt som du på nolltid kommer underfund om hur en skåpdörr öppnas!

    SvaraRadera
  3. Man blir så glad när hör att Nikita har det bra. Ibland är det bra att kunna öppna matskåpet. Tänk om matte/husse glömmer att ge oss mat.

    SvaraRadera
  4. Kul att höra att Nikita har det bra. Klokt att du tog det lugnt idag,det behövde du tror vi. Nu håller vi tassarna för att dina människor kommer snart.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Hon är smart hon Nikita.
    Men var det inte några som titta det på dig?
    Eller var det inget att ha?

    SvaraRadera
  6. Mjausingen vad roligt att höra från Nikita! Öppna matdörrar är viktiga kunskaper för man vet aldrig om man måste ta tass om sig själv om matte sover för länge eller liknande.
    Bra att du vilar dig lite också!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Kul att höra att Nikita har det bra hos 2-bening och att hon lärt sig öppna dörren till sin mat :)
    Förstår om du bara tagit det lugnt idag , för så mycket jobb ni haft den senaste tiden !

    SvaraRadera
  8. Men, vilken klok katt Nikita är!! Det är ju precis sånt man ska kunna i sitt hem!! :)

    Nosbuffar
    Linnsen o Frank

    SvaraRadera
  9. Mjau vi bruakr tassa in ibland hos Nikita på hennes blogg, hon jamar inte så mycket, men bra att hon mår bra iaf.
    Vi har inte lärt oss att öppna dörrar där det finns mat, så vi vet inte hur man gör, kanske får gå kurs för det oxå, *funderar*

    Tass Tass

    SvaraRadera
  10. Sippo, vad är det du jamar? Tejpa igen. Då måste man ju lära sig ta bort tejp också.

    SvaraRadera
  11. Gustav, det är jätteroligt att Nikita mår bra. Kanske talang för burklättring hör ihop med fallenhet för skåpöppning? *funderar*

    SvaraRadera
  12. Kungsörsligan, precis, tänk vilken katastrof det vore om de glömde ge oss mat!

    SvaraRadera
  13. Dui och Deco, jag kände att jag behövde vila lite. Visserligen orkar jag mycket mer än blogghjälpen, men ibland behöver ju även jag ta det lugnt.

    SvaraRadera
  14. Max och Måns, det var ett par här som sa att om de skulle ha nån katt så var det mig de skulle ha. Men de skulle fundera lite till. Hoppas de kommer tillbaka och har bestämt sig (om de är bra, vill säga).

    SvaraRadera
  15. Alice, nä tänk om ens tvåbening skulle försova sig så man inte får nån mat. Det borde ingå i varje katts uppfostran att öppna matskåpet.

    SvaraRadera
  16. Kjelle Bus, Nikita verkar stortrivas i sitt hem. Det är jättekul. Hon är värd ett toppenhem.

    SvaraRadera
  17. Linnsen o Frank, ja det är nog det första man ska ta tass i när man kommer till ett nytt hem.

    SvaraRadera
  18. M, C, T, S, det borde finnas nån bland våra bloggkompisar som kan hålla en snabbkurs i hur man öppnar dörren till sitt matskåp. Vi kanske ska fråga?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...