lördag 5 mars 2011

Katten Ross på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Ross på Södertälje Katthem.

Som ni kanske läste igår var det ju en tjej som tittade in under trappen där vi låg. Hon gick in i huset igen, men kom strax tillbaka. Då blev mamma rädd och la sig framför oss.


Det var ganska kallt den där eftermiddagen. Vi hade ju nyligen öppnat ögonen och undrade nyfiket vad som stod på. Mamma sa att vi bara skulle vara lugna så skulle inget hända.

Men tjejen hade med sig en stor låda. Hon sa till mamma att hon ville hjälpa oss, även om hon inte kunde ha oss kvar. Hon ville i alla fall inte att vi skulle ligga där och frysa under natten. Mamma tittade misstänksamt på tjejen. Var hon att lita på? En del tvåbeningar låtsades vara snälla mot katter, men visade sig sedan inte alls vara det. Mamma hade erfarenheter av det.

Vi låg alla bakom mamma och väntade på vad som skulle ske.

Det berättar jag mer om i morgon.

18 kommentarer:

  1. *läser med andlös spänning

    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Vi väntar med spänning på att få höra fortsättningen.

    SvaraRadera
  3. Men ska vi behöva vänta ända tills imorgon innan vi får veta fortsättningen?? Cool bild på dig Ross! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. mjausingen! ska vi verkligen behöva vänta till i morgon för att höra den spännande fortsättningen. Vi kan knappt bärga oss till dess.

    SvaraRadera
  5. Så hemskt att en del LÅTSAS vara snälla, men visar sig vara dumma. Vi tror i alla fall att den här tjejen var en snällis.

    Vilken skojig bild på dig. Ibland vill man ligga på rygg och filosofundera. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Matte och jag tycker verkligen illa om människor som låtsas vara snälla men istället är de riktiga svin. Hon och jag har erfarenhet av fel sorts människor, en på olika sätt. Som tur är finns det riktiga guldkorn därute också.

    *kurr, kurr*

    SvaraRadera
  7. Din mamma gjorde alldeles rätt som var misstänksam och skyddade er, tyvärr finns det dem som är riktigt elaka fast man först tror de är snälla. Nu tror och hoppas jag att tjejen var en snällis, men bäst att vänta och bli på säkra sidan. Oj vad spännande det skall bli att få höra mer!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  8. Jamar som övriga missevänner,
    att det finns dom som låtsas vara snälla, men inte alltid är det.
    Det finns som sagt trotts allt, snälla tvåbeningar oxå, Ross.

    Ska bli jamarspännade att läsa om fortsättningen om din mamma som ville skydda er.

    jamjamjam

    Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

    SvaraRadera
  9. Maurice & Kajsa, och ändå har jag bara börjat...

    SvaraRadera
  10. Sippo, det kommer snart mer.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, jag hinner inte skriva så mycket varje dag, så ni får nöja er med lite i taget.

    SvaraRadera
  12. Klosterkatterna, alla vi katter måste utrusta oss med en rejäl portion tålamod. Det kommer snart mer.

    SvaraRadera
  13. Findus, Isak och Rasmus, ni har rätt - den här tjejen var en snällis.

    SvaraRadera
  14. Nikita, man kan nästan inte undvika att råka ut för nån dummis. Hoppas bara att varken du eller jag elelr våra människor råkar ut för fler dummisar.

    SvaraRadera
  15. Alice, mamma tog inga risker med oss. Det tror jag var bra, även om just den här tjejen visade sig vara en snällis.

    SvaraRadera
  16. Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan, det är verkligen tur att det finns snälla människor också. Såna borde det finnas fler av.

    SvaraRadera
  17. Spännande att få höra din historia Ross. Väntar redan på nästa inlägg!

    SvaraRadera
  18. Kattfamiljen, vad kul att ni vill se min berättelse. JAg har redan skrivit nästa avsnitt.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...