tisdag 15 mars 2011

Katten Lilja på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Lilja på Södertälje Katthem.

Som ni kanske läste igår så kom det en tvåbening hem till vår matte och frågade vad hon skulle göra åt alla katter. Vi låg under soffan och lyssnade spänt. Vad skulle hända nu?

Vi hörde att den andra tvåbeningen sa att matte måste lösa problemet inom en vecka, annars måste hon "vidta åtgärder".

Vi förstod inte riktigt av det betydde, men det lät inte bra.

"Vidta åtgärder", sa mamma. Vi får nog hålla oss här under soffan så det inte händer nåt otäckt sa hon. Vi kunde knappast sova på hela natten utan låg och undrade vad som skulle ske.

Nästa dag hörde vi att matte talade i telefonen igen. Vi hörde att hon sa "men ni MÅSTE ta dem. Jag kan inte ha dem kvar längre".

Var det oss hon menade?

14 kommentarer:

  1. Det där med att vidta åtgärder låter läskigt, tycker vi. Vad kan besökaren ha menat med det? Bra att ni höll er under soffan. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Vi tycker också det är läskigt med "vidta åtgärder". Tur att du hade din mamma med dig där under soffan!
    nosgos, gottis och buff
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  3. Vi tycker också det låter jamarläskigt med "vidta åtgärder"! Usch vad rädda ni måste ha varit!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Vad hemskt att ligga under en soffa och inte veta vad som ska hända med en. Om jag inte visste att det var bra nu, skulle jag knappt vågat fortsätta läsa.

    SvaraRadera
  5. Lät inte alls bra det där med att vidta åtgärder, förstår att ni stannade under soffan. Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Fy så läskigt det lät. Förstår att ni gömde er under soffan. Stackare. *tröstbuffar*

    SvaraRadera
  7. Ingen ska behöva ligga gömd under en soffa och höra så hemska saker. Jag skäms faktiskt när jag tänker på att jag gömmer mig där när matte tar fram snabeldraken. Den är ju ingenting mot det ni har fått tassa igenom.
    Tassklappar

    SvaraRadera
  8. Findus, Isak och Rasmus, jag, matte ska inte tro att vi är dumma! Vi gömde oss så gott vi kunde.

    SvaraRadera
  9. Maurice & Kajsa, ja hade jag inte haft mamma vet jag inte hur det hade gått. Vi hjälpte varandra.

    SvaraRadera
  10. Alice, ja du kan tro att vi var jamarrädda. Jag vill nästan inte tänka tillbaka på det.

    SvaraRadera
  11. Gustav, nä, och jag skulle inte kunna berätta om det inte var bättre nu.

    SvaraRadera
  12. Dui och Deco, vi tyckte nästan det lät som ett piskrapp! Usch vad hemskt det var.

    SvaraRadera
  13. Sippo, vi trodde inte de skulle kunna "vidta åtgärder" om vi låg under soffan.

    SvaraRadera
  14. Frasse, jag skulle också föredra snabeldraken framför det vi var med om, men det säger ju inte att snabeldraken är trevlig för det.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...