torsdag 6 augusti 2009

Spännande nyheter från katten Gullan


Hej, det är Gullan på Södertälje Katthem.

Oj, oj, oj. Idag vet jag inte var jag ska börja. Det har hänt så mycket så det bara snurrar i skallen. Om jag börjar från början så var det så här, att katthemmet har fått en ambassadör som heter Anna-Lena Brundin. Hon är både jätterolig och jättesnäll. Hon tycker om katter och har skrivit böcker om oss. En heter En God Katt Förlänger Livet och en heter Kattguld. En farbror som heter Staffan Heimerson har hjälpt till med böckerna. Om ni kan få tag på dem så läs dem. De är jättekul.

Hon var alltså på besök här på katthemmet idag och var inne och hälsade på bland annat mig. Det var jättemånga andra besökare också, för många ville lyssna på Anna-Lena. Undra på det.

Hon blev informerad om både det ena och det andra och verkade väldigt intresserad av vad som hände på katthemmet.

Jag skulle kunna skriva flera sidor till om henne, men jag måste ju få utrymme att skriva om en annan jätteviktig sak också. Bland besökarna idag fanns en familj som lämnade en intresseanmälan på mig!. Jag höll på att trilla ner från hyllan jag satt på när jag hörde det. Det var så roligt för jag tyckte så mycket om dem och hoppades att de skulle tycka om mig också. I morgon gör blogghjälpen hembesök hos dem och går allt bra flyttar jag hem till mitt nya hem så snart det går. Håll tassarna för mig nu.

Gullan

10 kommentarer:

  1. Med både sorg i hjärtat och glädjetårar sade jag farväl till dig idag! Blev ledsen för att jag inte kunde ta hem dig själv (envis sambo), men glad att en annan familj få ta hem dig och ge dig massor av kärlek! Lycka till nu lilla vännen! Lova att informera hur du har det i ditt nya hem.

    Tasskram/ Volontär på katthemmet

    SvaraRadera
  2. Men Gullan då!
    Här håller vi tummar, tassar och tår så de vitnar :) Hoppas hoppas att du får dig ett kärleksfullt hem

    SvaraRadera
  3. Oj, här går det undan. Vi håller tassar och tummar så hårt vi kan här, för din skull.
    Glöm inte att pussa din småttingar också. *nosbuff*

    SvaraRadera
  4. Är så glad för dig Gullan. Det verkar vara en jättebra familj som kommer ge dig all den tid du behöver för att hitta trygghet i hemmet!!!
    Vet du att de saknade dig redan när de satte sig i bilen?! De längtar såå efter dig!

    Gosar skickar massor av blöta pussar till dig!

    Vem av dina kompisar ska börja blogga nu?

    Kram på dig!

    Camilla och Gosan

    SvaraRadera
  5. GRATTIS GULLAN!

    Vilka toppen nyheter. Blir så härligt glad för din skull. Lycka till i ditt nya hem och med ditt nya liv.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Anonym. Det är inte alltid som det blir som man vill i livet, fråga mig - jag vet. Nu tror jag att jag kommer att få det bra, för min familj verkar jättesnäll, även om jag fortfarande är lite rädd för allt nytt i mitt nya ham. Gullan

    SvaraRadera
  7. Hej Mari. Det är bra att ni fortsätter hålla tassarna för mig. Än känner jag mig inte hemma i mitt nya hem, men blogghjälpen sa att det kommer jag snart att göra. Det tror jag också, bara jag får ta saker i min egen lilla takt. Gullan

    SvaraRadera
  8. Hej Anonym. Det var roligt att de saknade mig när de åkte härifrån. De verkar jättesnälla, men du vet ju att det är så många som varit dumma mot mig i mitt tidgare liv, så jag behöver lite tid på mig att känna mig hemma. Hälsa min lilla tjej Gosan och säg till henne att hon ska vara snäll mot sin nya kompis Lilla My. Gullan

    SvaraRadera
  9. Hej Anonym. Visst är det roliga nyheter. Det blev som blogghjälpen och flera andra sa till slut. Det fanns ett hem för mig också. Gullan

    SvaraRadera
  10. Hej Sippo. Det var nog mycket tack vare dina och andras hållna tassar som allt gick bra till slut. Nu gäller det bara att anpassa sig till mitt nya hem. Det är jättestort må du tro. Mycket att sätta sig in i när jag börjar känna mig hemma. I morgon kanske en annan katt tar över bloggen. Jag har talat med en som verkar vilja ta över... Gullan

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...