söndag 9 augusti 2009

Katten Röde Orm vill ha ett nytt hem


Hej, det är Röde Orm på Södertälje Katthem.
En gång bodde jag nära en stor väg. Jag sprang och lekte för mig själv nära vägen när det plötsligt stannade en bil och en människa klev ur. Hon försökte locka på mig, men jag hade ju annat för mig så jag hade inte tid med henne just då. Hon kunde inte heller komma ända fram till mig, för det var ett stängsel emellan.

Då steg hon in i bilen igen och åkte därifrån. Efter en stund kom hon tillbaka och hade en bur med sig, men då hade jag gömt mig så hon kunde inte se mig. Hon ropade, men jag gick inte fram. Efter en stund åkte hon igen. Jag tänkte att det kanske var tokigt att jag inte gick fram, men gjort var gjort.

I morgon ska jag berätta mer hur det gick, men nu måste jag berätta att det är öppet hus här på Södertälje Katthem på Morabergsvägen 6D mellan 15-17 idag. Om ni kommer hit då kan ni få träffa mig. Jag kommer att vara här hela dagen. Hoppas vi ses.

Röde Orm

2 kommentarer:

  1. Det var en liten fågel som viska i mitt öra, att du kanske kommer få ett hem snart ;) Här går det undan :) Hoppas! Håller tassarna :)

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym. Jaså, du har redan hört nyheten. Hål tassarna för att allt ska gå vägen. Röde Orm

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...