lördag 15 augusti 2009

Katten Kia vill ha ett nytt hem


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
När den familj jag bodde hos märkte att jag skulle ha ungar sa de att de inte ville ha mig kvar. ”Vad ska vi göra med skrället” sa en. ”Vi kör iväg henne långt bort så hon inte hittar hem igen” sa en annan, och så blev det.

Jag sattes i en bil. Jag tycker ju inte alls om att åka bil, och den här resan var värre än vanligt, för jag anade att något hemskt skulle hända. Bilen stannade, dörren öppnades och jag föstes ut.

Det sprang omkring barn en bit bort. När de såg mig kom de springande. I vanliga fall tror jag barn är snälla mot djur, men när det kommer flera stycken rusande kan det bli så att de ska visa sig duktiga inför varandra, och då är de inte alltid snälla. Jag kände på mig att jag inte skulle stanna där, utan jag flydde undan så fort jag kunde.

Den gången hann jag undan. Så blev det inte alltid.

Jag berättar mer i morgon.

Kia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...