söndag 23 augusti 2009

Katten Kia bloggar på


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
Innan jag fortsätter min lilla berättelse vill jag tala om att det är öppet hus på katthemmet på Morabergsvägen 6D idag mellan 15-17. Kom hit då så kan vi träffas. Jag kommer alla gånger att vara på plats.

Så till min berättelse. Jag låg nu alltså i en låda som farbrorn i trädgården lagt mig och ungarna i. Jag var flera gånger på vippen att försöka hoppa ur, men hejdade mig. Jag hade ju ungarna att tänka på och vi var ju både sjuka och hungriga. Vi låg alltså kvar i lådan och lät oss bäras in i en stor bil. Farbrorn satte sig bakom ratten och körde iväg. Mitt hjärta bankade, men jag försökte visa mig lugn och slickade mina ungar. De var så klart också oroliga för de hade varken varit i en låda eller i en bil förut.

När vi hade åkt en stund stannade plötsligt bilen och farbrorn gick ur. Han gick upp för en trappa till ett stort hus och ringde på. En annan människa öppnade och så gick farbrorn ner till bilen igen, öppnade dörren och bar ut lådan med oss i. Vi bars uppför trappan och fick komma in i huset. Där sattes vi på golvet medan farbrorn och tjejen som tog emot oss skrev papper och pratade lite. Sen böjde sig farbrorn ner och klappade oss och sa att vi nog skulle få det bra och bli väl omhändertagna. Sen gick han.

Där satt vi i vår låda och undrade vad som skulle hända nu. Var hade vi hamnat?

Mer i morgon.

Kia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...