torsdag 27 augusti 2009

Katten Kia berättar mer


Hej, det är Kia på Södertälje Katthem.
När vi satt där ute i våra burar så var det människor som kom och hjälpte oss varje morgon och kväll. De gav oss mat, städade burarna och tömde våra toalådor. Ibland hade de tid för lite kel också. Jag var lite rädd för det i början, men har lärt mig att tycka om det mer och mer. Nu tycker jag det är jättemysigt när nån har tid att mysa med mig.

Vissa dagar kom det människor som inte jobbade i våra burar. De bara gick och tittade på oss katter. Jag undrade vad de gjorde egentligen, men sen fick jag se att vissa katter bars in i transportburar och åkte iväg tillsammans med de där besökarna. Så småningom fick jag klart för mig att de katterna fick åka till egna hem.

När vi hade bott ett tag på katthemmet kom det en dag en människa som valde en av mina ungar, Kille. Jag var så klart lite ledsen när han åkte, men jag tror han får ett jättebra hem. Det hoppas jag att mina 2 andra ungar och jag själv också får snart.

Apropå det så är det öppet hus här på Morabergsvägen 6D idag mellan 17-19. Jag tycker du ska komma hit då, så kan vi träffas.

Kia

2 kommentarer:

  1. Du och dina småttingar kommer snart att få jättebra hem. *tassen*

    SvaraRadera
  2. Hej Sippo. Ja, nu måste bara såret på magen läka först, men hittills ser det bra ut. Ungarna måste också få fina hem. Jag håller tassarna för dem. Kia

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...