fredag 17 april 2009

Kampen om ett hem till Pärlan fortsätter


Hej, det är Pärlan från Södertälje Katthem igen.
Igår var det öppet hus här. Jag förstår inte vad människor gör. Vad kan vara roligare, intressantare eller viktigare än att komma hit då?
En del av er kanske inte förstår att ni behöver en katt. Vi kan hjälpa till med mycket. Jag är t ex särskilt duktig på att ligga i knät, kanske framför en TV. Vad kan vara mysigare än att ha en kelig katt som buffar på en och spinner som bara den? Då mår man bra. Jag kan mycket annat också och lär mig mer och mer. Tror att jag skulle bli duktig trädgårdsskötare till exempel. Skulle nog kunna bli konsult både där och inom många andra områden.
Kan du verkligen avvara den hjälpen? Det tror inte jag. Kom och träffa mig på söndag mellan 15-17 på Morabergsvägen 6D, eller ring katthemmet på 550 32 000 och fråga om du får komma nån annan tid om söndagen inte passar.
Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...