söndag 19 april 2009

Katten Pärlan ger inte upp kampen om ett eget hem


Hej, det är Pärlan från Södertälje Katthem.
Igår hade blogghjälpen och jag strategidiskussion. Den går till så att hon kommer in i min bur, sätter sig ner och så hoppar jag upp i hennes knä. Där lägger jag mig tillrätta och buffar och spinner, sen börjar vi prata med varandra.
Jag sa att jag tyckte det borde komma hit många fler människor på våra öppet-hus tider. Det tyckte blogghjälpen också, men hon sa att man kan inte tvinga människor att förstå sitt eget bästa. Hon sa att jag måste ha lite tålamod.
Trots allt är det bättre att det tar lite tid att hitta rätt familj till mig, än att det kommer nån som köper mig som inte passar ihop med mig. Eller nån som är dum. Det har jag redan haft nog av minsann när jag blev utkastad utan mat eller nånstans att bo från mitt förra hem.
Så idag hoppas jag det kommer jättemånga snälla människor hit till Morabergsvägen 6D mellan 15-17. Hinner ni inte då kan man ringa och fråga om man får komma nån annan tid.
Vi ses väl?
Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...