tisdag 14 april 2009

Kampen för ett nytt hem åt katten Pärlan fortsätter


Hej igen, det är Pärlan på Södertälje Katthem.
Igår vad det många snälla människor som läste min blogg på Aftonbladet, där jag också bloggar. De hjälpte mig genom att skriva kommentarer och lägga ut länkar till min blogg på sina egna hemsidor. Det var jättesnällt av dem. Hoppas de, och många andra, fortsätter med det tills jag fått ett eget hem.
Innan man får flytta till ett eget hem gör de som jobbar här på katthemmet hembesök hos den nya familjen. Det är för att vi inte ska hamna hos några dumsnutar igen. Ofta har vi ju blivit utkastade från hem vi en gång haft. Så vill vi inte ha det igen.
Men du som är snäll och tycker om katter, kom och besök mig på torsdag mellan 17-19 eller på söndag 15-17. Då har vi öppet hus här på Morabergsvägen 6D. Se också www.sodertaljekatthem.se där jag presenteras som Månadens Katt.
Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...