lördag 4 april 2009


Hej, det är jag, Skipper igen.
Igår hörde jag att några som stod i min bur sa att de skulle kämpa för att jag och Smulan skulle få ett gemensamt hem. Då blev jag glad. Det var så himla tråkigt när Smulan var borta de där dagarna. Hon är det bästa jag har nu. Vi ligger ofta och håller om varandra och pratar om att vi måste hålla ihop.
När de som jobbar på katthemmet hade sagt det, satte sig hon som hjälper mig att blogga, ner hos oss och förklarade att de skulle göra allt för att vi skulle få ett gemensamt hem. Hon sa att det i värsta fall kunde ta lite längre tid, men undrade om vi inte ändå tyckte det var bättre att vänta. JO, skrek vi i munnen på varandra.
Fast vi hoppas det inte tar så lång tid i alla fall att hitta ett hem åt oss. Kanske DU kan hjälpa oss? Imorgon, söndag, är det öppet hus mellan 15-17 på Morabergsvägen 6D. Kom då.
Skipper
P S Smulan hälsar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...