torsdag 16 april 2009

Katten Pärlan ger inte upp kampen om ett eget hem



Hej, det är Pärlan från Södertälje Katthem igen.

Idag är det mycket att göra här på Södertälje Katthem. Det är öppet hus mellan 17-19. Innan dess ska jag få mat, buren ska städas och har jag tur hinner nån av de som jobbar här gulla med mig också. Ju längre desto bättre.

Sen måste jag ju putsa mig och sova lite så jag är pigg och fräsch när besökarna kommer. Jag hoppas det kommer jättemånga. Framför allt hoppas jag den eller de kommer som fastnar för MIG.

Att få ett eget hem med nån som tycker om mig och sköter mig vore det bästa som kunde hända.

Kommer du idag? Det är som sagt öppet mellan 17-19 på Morabergsvägen 6D. Om du inte kan idag har vi öppet på söndag mellan 15-17 också. Om man inte kan komma någon av de tiderna kan man ringa 550 32 000 och fråga de som jobbar här om man får komma nån annan tid. Det brukar alltid gå att ordna.

Hoppas vi ses idag.

Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...