fredag 10 april 2009


Hej igen, det är jag Pärlan som skriver.
Idag är det långfredag. För min del skiljer den inte så mycket från andra dagar. Jag är här på katthemet och väntar på att rätt matte och/eller husse ska hitta mig.
Igår kom blogghjälpen hit. Hon satt i min bur och jag låg i hennes knä och spann och talade med henne om vad jag tänker.
Jag tänker på hur konstigt det är att människor kan ha en katt, mig t ex, och sedan bara kasta ut mig. Varför gör man så? Jag skulle aldrig överge mina människor, om jag hade några.
Apropå det, så är det öppet hus här på Södertälje Katthem på Morabergsvägen 6D nu på söndag mellan 15-17. Kom hit då, så kan vi träffas. Du kan också ringa om du vill komma andra tider. Det är ofta nån här som kan ta emot: 550 32 000.
Vi ses snart
Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...