onsdag 29 april 2009

Tro inte att katten Pärlan ger upp kampen om ett eget hem

Hej, det är Pärlan från Södertälje Katthem igen.

Igår var det styrelsemöte här på katthemmet. Då kom blogghjälpen in till mig och jag la mig som vanligt i hennes knä. Sen hjälpte jag henne med vad hon skulle säga på styrelsemötet, så hon visste.

Vi satt ganska länge och jag buffade på henne medan hon strök mig över huvudet och ryggen. Det var ett väldigt bra samtal.

Hon sa att hon tyckte det var konstigt att en så mysig katt som jag inte fått nån ägare ännu. Men hon sa också att det trots allt är bättre att det tar lite tid och att det blir rätt ägare, än att det går fort och blir fel. Det har hon ju rätt i faktiskt.

I morgon är det Skärtorsdag och då har vi öppet hus här mellan 17-19 på Morabergsvägen 6D. Kom då så får du träfa mig.

Pärlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...