tisdag 21 april 2009

Katten Pärlan kämpar på



Hej igen, det är Pärlan på Södertälje Katthem.

Idag är jag lite sen med bloggandet. Jag har haft lite att göra här i buren, men nu är allt klart.

På mornarna kommer nån och ger oss mat, både från burk och från en påse. Eftersom jag inte har tillfälle att röra mig så mycket som jag skulle vilja har jag lagt på mig några hekto. Därför får jag dietmat. När jag får mitt egna hem ska jag springa av mig de där extra hektona fort.

Annars händer inte så mycket här. På lördag ska PR/Sponsorgruppen finnas på Luna-huset i Södertälje. Där ska man bl a informera om katter, sälja lotter och fina kläder med bild på katter. Det heter visst logga säger de. Hoppas de säger till människorna där att de ska komma hit på söndag mellan 15-17 på öppet hus. Jag ska ta väl hand om dem som kommer till mig.

Vi ses väl då?

Pärland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...