fredag 8 augusti 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie
på Södertälje Katthem.

Idag  tänkte jag att ni skulle få se en bild till från gårdagens konferens som blogghjälpen och jag hade.

Här ser ni hur jag funderar över ett knepigt ärende. Givetvis kom jag på en bra lösning när jag tänkt färdigt.

I morgon kommer det snälla människor hit och arbetar. De ska forsla upp en massa säckar med kattsand. Säckarna väger jamarmycket, ungefär som 6-7 katter! Fast de tycker nog inte det är lika mysigt att bära sandsäckar som katter.

Jag tar så klart tass om allihop.

10 kommentarer:

  1. Instämmer i att mina tjänare mycket hellre skulle bära på 6-7 katter, men nu måste sanden flyttas på, så jag har beordrat dem i arbete. Hoppas du har tid att träffa dem imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, snällt av dig att beordra dina tjänare. De jobbade mycket bra, kan jag jama.

      Radera
  2. Det är toppen att de hjälper till och bär, förhoppningsvis blir det tid för gos också.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, alla har varit jamarduktiga. Och llite gos blev det också.

      Radera
  3. Husse säger att han skulle mycket hellre släpa på tio kilo katt än tio kilo kattsand. Hm, eller sa han tvärtom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo,, klart han hellre skulle bära 10 kilo katt! Det skulle väl alla?

      Radera
  4. Det är viktig att man ligger bekvämt när man har viktiga beslut som skall tas.
    Vilka snällisar som hjälper er bära kattsand! Fast vi tror också att de hellre hade burit gosiga katter.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, man måste vara skärpt när man fattar viktiga beslut!

      Radera
  5. Bra att du noga tänker igenom kluriga ärenden så du inte tar ett förhastat beslut!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, förhastade beslut är inte min stil. Snabba beslut är en annan sak,

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...