onsdag 13 augusti 2014

En katt på Södertälje Katthem berättar

Hej, jag heter Micke och bor på Södertälje Katthem.

Det är jag som ska bli ny bloggkatt här. Egentligen var det meningen att jag skulle börja blogga efter Daimien som bloggade innan Samie kom tillbaka. Men när Samie redan hade varit bloggkatt innan han fick komma hit igen, tyckte jag det kändes fel att inte han skulle få återuppta bloggen, så då jamade jag att jag väntar tills Samie fått ett hem igen. Nu har han ju fått det, som många av er vet.

Jag fick lära mig mycket av Samie. Vi är nog ganska olika som typer, men vi har mycket gemensamt också.

Samie sa att det var viktigt att jag började berätta min historia från början. Det ska alla bloggkatter göra, sa han.

Eftersom jag haft tid att tänka på hur jag ska skriva, tänkte jag börja i morgon och berätta min historia. Den skiljer sig väl inte så mycket från många andra bloggkatters, men jag hoppas ni vill följa mig ändå.
 

17 kommentarer:

  1. Hej Micke! Matte såg dig när hon var på katthemmet för en tid sedan. Hon sa att du verkade jamarsnäll, stor och trygg. Vi väntar nu på att få höra din historia å lära känna dig lite mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven och Räkan, jam såg er matte också. Tycker hon verkar väldigt snäll.

      Radera
  2. Hej sötnos!
    Välkommen som bloggkatt, du kommer att klara det galant :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tror du det? Hoppas du har rätt.

      Radera
  3. Hej Micke! *vinkar glatt med tassen*
    Det skall bli jamarskoj att få lära känna dig och spinnande att få höra din historia även fast vi vet att den kommer vara sorglig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja, så rolig år den ju inte...

      Radera
  4. Hej! Vi ser fram emot att lära känna dig! Vilken intensivt vacker färg du har på ögonen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är faktiskt flera som tycker jag har fin färg på ögonen.

      Radera
  5. Vad kul att du tog över Micke!! Ska bli spännande att lära känna dig lite mer. Du är ju en så mysig och vacker kille. I morgon kommer jag och kelar lite med dig igen. Ska passa på att lämna lite blöt och torr mat som ligger kvar här hemma till er också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, vad kul att du kommer! Och god mat tackar man inte nej till.

      Radera
  6. Hej , Micke !
    Ska bli jätteskojsigt att få lära känna dig och höra din historia !
    Hoppas den inte är alltför sorglig ?!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, det finns de som haft det värre.

      Radera
  7. Självklart kommer jag också att följa dig och hoppas att du får ett jättebra hem

    SvaraRadera
  8. Varmt välkommen som bloggkatt, Micke! Vi ser fram emot att få veta allt om hur du har haft det - även om vi vet att det förmodligen kan bli en både sorglig och dramatisk historia vi får läsa <3
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, ja, det har ju hänt en hel del under llivet. Mycket borde inte hänt.

      Radera
  9. Välkommen till bloggvärlden vännen!! Vi kommer att följa dig troget ända tills det är dags för även dig att få ditt alldeles egna hem!! Kramar och Nosgos från Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...