lördag 2 augusti 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har jag funderat lite.

Jag har sett att många tvåbeningar tatuerar sig. Det är inte gratis. Men det är heller inte nån livsnödvändighet att tvåbeningar gör det.

Vi katter däremot, behöver tatuera eller chipmärka oss. Vi har inga körkort eller liknande som kan identifiera oss om vi kommer bort. Det kan däremot en tatuering i örat eller en chipmärkning göra.

Därför tycker jag, att de som tänker tatuera sig borde tänka en gång till. Kan ni inte avstå från tatueringen och skänka de pengarna till oss katter på ett katthem istället?

Om alla gjorde det, skulle många av oss få ett mycket bättre liv. För då skulle vi hittas lättare om vi kom bort.

Så har jag tänkt idag.

10 kommentarer:

  1. Klokt tänkt tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Jamans bra tänkt jamar vi, tassarna upp!

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. M, T, S, man hinner tänka en hel del när man bor på ett katthem.

      Radera
  3. Man kanske kan göra både ock säger matte som givetvis är tatuerad :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, DET var en bra idé! Det kör vi på.

      Radera
  4. Vi katter skulle ALDRIG vilja tatuera vår hud om vi inte behövde det för att kunna bli återfunna om vi kommer bort!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, näää, det skulle aldrig komma på jam!

      Radera
  5. Här jamar matte som Kjelle Bus matte :)
    Naturligtvis kommer katten först, men det blir ju lite orättvist om bara vi är tatuerade :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, visst måste katten komma i första tass! Alltid!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...