måndag 11 augusti 2014

Katten Samie på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Samie på Södertälje Katthem.

Idag har jag minsann lurat er ordentligt!

Igår var det ju en så sorglig dag och jag hade tråkiga saker att berätta. Men livet tassar vidare ändå. Idag har jag nåt riktigt roligt att berätta.

Jag har åkt hem! Joooo, det är sant!

Det började med att matte och husse var på öppet hus igår. Det blev störtkära i mig och jag i dom.

Så idag bestämde sig blogghjälpen för att för en gångs skull göra nåt vettigt.  Hon gjorde nämligen hembesöket för mig på dagen. Sen bestämdes det att matte och husse skulle hämta mig halv fyra.

Jag hade så klart fullt upp hela tiden med att packa och jama hej då och lycka till åt mina kompisar. Som ni kanske ser var jag särskilt noga med att packa ner filten som jag fått av blogghjälpen. Den tycker jag om att ligga på.

Klockan tre kom matte och husse - men ingen blogghjälp. Jag fick vänta i kattiljoner timmar innan hon äntligen dök upp. Då var klockan kvart över tre.

Hon kom in i min bur och lyfte upp mig och kramade mig. Då kurrade jag. Sen viskade vi vissa saker till varandra och så satte hon ner mig på golvet. Jag gick genast in i buren och blogghjälpen stängde dörren.

Matte och husse hade redan skrivit på avtalet och så var det klart för avfärd.

Häromdagen sa blogghjälpen att hon tyckte det var så synd om mig för alla mina tre kompisar i buren hade fått intresseanmälningar, men inte jag. Och idag har jag åkt till mitt för-alltid hem! Visst är livet konstigt ibland?

Matte och husse har lovat berätta hur det går i mitt nya hem om ett tag. Men det sista husse sa innan vi lämnade katthemmet var "det här kommer gå bra!".

Tack alla ni som stöttat mig. Nu hoppas jag ni aldrig mer behöver stötta mig, men ni hjälper väl mina kompisar som är kvar på katthemmet?








20 kommentarer:

  1. Wiii , så härliga nyheter !
    Önskar dig lycka till i ditt nya för alltid hem :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, tack! det känns jättspännande.

      Radera
  2. Wow! Plötsligt så händer det! Vad härligt och tänk att du redan är hemma! Vi är jätteglada för din skull och ser fram emot rapporterna! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, plötsligt händer det! Tänk att det har hänt mig också!

      Radera
  3. Samie! Vilken liten luring du ÄR! HURRA HURRA nu är det DITT för alltid hemma och snart ska du sova första natten hos DINA människor! Det är nog en mening med allt som sker - du skulle tillbaka till katthemmet ett tag och sen vips iväg! Självklart stöttar vi dina efterföljare! Nosbuffisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svendu har nog rätt. Det var nog en mening med att jam kom tillbaka för att sen få mitt riktiga hem!

      Radera
  4. Åh så kul att du fått ditt riktiga för-alltid-hem. Nu kommer allt gå jättebra!

    SvaraRadera
  5. Å, vad roligt! Kunde aldrig ana att du redan var hemma! Så fort det gick. Och vad bra att du fick med dig den fina filten. Det ska bli intressant att höra hur du har det i ditt nya hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, nä det var nog ingen som anade. Knappt jag själv ens!

      Radera
  6. Jag kan bara hålla med dom andra kommentarerna.
    Jag blir såååååååååååååååå glad!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag vill Absolut höra hur det går

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ni ska nog för höra så småningom hur det går. Matte och husse har lovat hjälpa mig.

      Radera
  7. Men jamarns vilka goda nyheter du kommer med idag! Skönt att få höra såna glada jam idag när det var så tråkiga nyheter igår vi fick höra.
    Tänk att du är i ditt eget hemma nu! *glädjetår på nosen*
    Vi ser fram emot uppdateringar om hur det går för dig!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det ska nog bli uppdatering så snart jag bott in mig!

      Radera
  8. Hurra! Grattis, lilla hjärtat! Xantippa

    SvaraRadera
  9. Men åh, helt underbara nyheter!!! Nu blev vi så glada här!!! Tänk vad fort det kan gå i svängarna ibland, och blir det såhär bra i denna farten så gör det ju inget :) Stort lycka till i ditt nya, alldeles egna hem, och vi håller med, vi önskar inte att få stötta dig på ett sånt här sätt igen, för nu har du fått komma hem, vi kan stötta dig i tanken där istället :) Däremot fortsätter vi att finnas här för dina kompisar på katthemmet :) Många kramar och massor med nosgos från Beata, Doris, Sunny och matte <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte, visst är det fankattiska nyheter? Snällt att ni fortsätter stödja mina kompisar.

      Radera
  10. Hurra och hurrjam, så glada vi är för din skull Samie! :D Tänk, så fort det kan gå när de rätta människorna klappar på porten och blogghjälpen får fart under fötterna :-)
    Vi önskar dig all lycka i ditt för alltid-hem!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, ja tänk att jag till och med fick fart på blogghjälpen!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...