fredag 29 augusti 2014

Katten Micke på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Micke på Södertälje Katthem.

Nu är det fredag igen. Då är det flera snälla människor här och tar hand om oss.  Det är oftast samma gäng varje fredag. Fast ibland är nån av dem borta - det tycker vi inte om!

Nåjam, huvudsaken är att de är här för det mesta.

Nu har jag börjat lära upp min efterträdare. Vi har en vecka på oss att plugga. Det är mycket att lära sig och dessutom måste varje bloggkatt tillåtas ha sin egen profil.

Men vi klarar det! Nu först ordnar vi med öppet hus på söndag för våra kompisar som ännu inte har nån intresseanmälan. Det blir ett bra sätt att trimma in nästa bloggkatt.

8 kommentarer:

  1. Jag är övertygad om att du kommer sköta allt perfekt, även om du själv har mycket att tänka på inför flytten! För dina kompisar önskar jag många snälla människor som kommer och är intresserade på söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, jag är inte den som överger mina kompisar i första taget. Jag kämpar in i det sista före flytten.

      Radera
  2. Vad bra att du hinner lära nästa Bloggkatt! Håller tassarna för att många får intressanmälningar på söndag.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam hoppas också många kompisar får lika bra hem som vi kommer få.

      Radera
  3. Smart tänkt att redan börja undervisa nästa bloggkatt! Det är ett ansvarsfyllt arbete och mycket att hålla reda på så det är bra att din efterträdare får lite tid på sig att bli varm i pälsen
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice. jag tror det blir lättare om h*n får träna lite innan det är dags att ta över-

      Radera
  4. Du är klok som börjar träningen redan nu, så att nästa bloggkatt får bli varm i pälsen i lugn och ro under ditt trygga överinseende. Och var inte orolig, vi kommer att ställa upp för nästa kisse precis som vi har ställt upp för dig! Även om vi redan bävar för de otäcka berättelser som brukar inleda varje ny bloggkatts bloggande...

    Dig och din bror önskar vi allt gott i det nya hemmet, och vi förstår absolut att er nya matte föll för er - så snygga killar måste man ju bara bli förälskad i!!!

    Tass från Majsan och Jenny samt de andra klosterkatterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, och Jenny och de andra Klosterkatterna, ni är snälla och pålitliga. Ska jama till min efterträdare att ni stöttar även i fortsättningen. Det kommer kännas bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...