onsdag 30 november 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Nu har jag tassarna fulla igen. Igår tog jag tass om en tjej och en kille som var journaliststuderande. De ville göra ett reportage om katthemmet, och generös som jag är sa jag förstås jam. Jag sa till blogghjälpen att hon också skulle komma så det gjorde hon.

De frågade lite om den nya djurskyddslagen och jag hade förstår jamat om för blogghjälpen vad hon skulle säga så det inte blev alldeles tokigt. Efter det blev det fotografering. Blogghjälpen tog in dem till min bur och där poserade jag för dem. Blogghjälpen tyckte jag var jätteduktig och då kurrade jag som bara den. De tyckte jag hade så runda, fina ögon och att jag var jättemysig *rodnar*.

17 kommentarer:

  1. Åh så bra att du hjälpte blogghjälpen, är ju lätt att det blir fel annars. Du är ju jättefin och mysig, så kul att de förstod det! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen en flitig, arbetsam och duktig misse!
    Hur skulle blogghjälpen klara sig utan din hjälp?
    Klart, att journaliststudenterna blev förtjusta i dig! Du kan ju charma vem som helst med bara en blick!
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  3. Oj vad spinnande! Kommer det i någon tidning sen så vi kan läsa? Klart de tyckte du var fin, du är ju en riktig skönhet!
    Vi väntar med spinning på vad som kommer hända med nya djurskyddsförslaget. Kastrering och märkning av katter tycker vi är jamarbra!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Spännande!! Och här kan vi bara hålla med om dina ögon! De är så otroligt vackra!!

    SvaraRadera
  5. Klart du är jamars fin Dina, inget jam om det.

    Nu har vi jamars uppdaterat våran blogg igen,
    så om du har tid och lust får du tassa dit och kolla.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  6. Tur att du guidade blogghjälpen, så det inte blev några pinsamheter. Hoppas det blir ett bra reportage, fast det blir det väl, eftersom du höll i trådarna.

    SvaraRadera
  7. Vad spinnade att få läsa om er i tidningen sen! Jag tror tt du blir jamarsöt på bilderna! *kurrrr*

    SvaraRadera
  8. Åh så spinnande det låter med journalister på besök , hoppas nu dom gör ett jamarns bra reportage !
    Klart att bilderna blev bra på dig Dina , du är ju så sööt så :)

    SvaraRadera
  9. Dui och Deco, när det gäller blogghjälpen är det alldeles nödvändigt att man hjälper henne. Annars är chansen att det blir rätt minimal.

    SvaraRadera
  10. Mozart och Vincent, den tråkiga sanningen är ju den att blogghjälpen inte skulle klara sig alls utan oss bloggkatter!

    SvaraRadera
  11. Alice, jag tror att reportaget bara kommer i en tidningen som de gör på den skola där de här journalisterna går. Fast det fanns en liten, liten chans att det skulle kunna publiceras nån annanstans också, men i så fall skulle de säga till.

    SvaraRadera
  12. Victoria *slår ner blicken blygt* tycker du verkligen att jag har otroligt vackra ögon?

    SvaraRadera
  13. M, C, T, S, då ska vi tassa in på er blogg och läsa vad ni skrivit.

    SvaraRadera
  14. Sippo, det hade nog blivit väldigt pinsamt om jag släppt blogghjälpen lös utan instruktioner.

    SvaraRadera
  15. Linnsen, tyvärr tror jag inte reportaget kommer ut i nån tidningen, för det här var en övningsuppgift så den visas nog bara i skolan där de går.

    SvaraRadera
  16. Kjelle Bus, fotografen själv sa att han tyckte det blev fina bilder. Jag vågade inte titta, men blogghjälpenn tittade och sa att det var jamarfina bilder.

    SvaraRadera
  17. Ja, det gör jag!! Med risk för att få sura blickar av mina tre tjejer här hemma (som också har vackra ögon!), så kan jag säga att jag verkligen tycker att du har otroligt underbara ögon!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...