måndag 7 november 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Den där dan då jag fick besök i min bur tyckte jag så klart det var kul att några visade intresse för just mig. Det hade ju inte så många gjort förut, förutom de som jobbade på katthemmet. De var alltid snälla och försökte gosa och busa med oss katter så mycket de hann, men vi var ju så många så det blev inte så mycket tid över till var och en.

Alla som läst den här bloggen ett tag vet ju att innan man får flytta ska det göras hembesök hos den som vill ta hand om en katt. Det gjordes så klart i mitt blivande hem också. Efter några dagar fick jag veta att jag skulle få flytta till ett eget hem! Jag blev jätteglad, men samtidigt lite rädd. Jag visste ju inte var jag skulle hamna och jag kände inte mina människor så väl heller.

Nåjam, jag flyttade i alla fall och trodde att jag skulle få stanna i mitt nya hem hela livet. Men så en dag skulle matte resa bort…

20 kommentarer:

  1. Lilla Dina... Meningar som börjar med MEN bådar inte gott. Tror nästan att vi kommer att vara sömnlösa ända tills imorgon kväll...

    SvaraRadera
  2. [STORA ÖGON]
    "Resa bort och...."
    Kommer sitta som klistrade här i morgon!

    SvaraRadera
  3. Resa bort? Vi gillar INTE rymningsbenägna människor!!! Fick du åka till hotell då? Eller hade du inhyrd människa? "Men"?? Vi gillar inte "Men"... *har tuggat upp klorna och börjar suga på svansarna istället.
    nosgos å vernösa gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  4. Uschjam, slutet låter inte bra. Och du är ju på katthemmet nu. 1+1 är 2 har jag lärt mig. *suck*

    SvaraRadera
  5. MEN vaddå resa bort??
    Kan inte tvåbeningar stanna hemma??
    Vad är *MEN* för ett ord?
    Gillar det inte heller.
    Måste jama att du är så lik lillmattes katt, mjau, fast det är en hankatt.

    Nu blir vi nyfikna igen
    vad det är som händer.

    Tasskram på dig, Dina

    SvaraRadera
  6. Låter inte helt bra det där "men en dag skulle.." Nu vill vi veta mera.Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Hmm, hur ska det här gå? Vi lutar åt att hålla med Gustav. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Uschjam, det låter inte alls bra med det där "men"... Jag förstår inte hur en del tvåbeningar kan resa bort utan att veta att sina missar blir väl omhändertagna under tiden. Matte morrar att det borde vara spöstraff på sånt. Kan ingen ta hand om missarna så stannar man hemma! *stampar ilsket med tassarna*
    Nä nu vill vi veta hur det gick och vi hoppas vi har fel i våra gissningar.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  9. Vi håller med alla att meningar som börjar med "men" låter inget bra.
    Kloka Gustav har rätt 1+1=2, du är bloggkatt nu och är en värdig efterträdare till de som bloggade före dig. Vi kan knappt vänta på att få höra fortsättningen på din berättelse. Fast vi anar hur det gick.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  10. Men vadå? Du fick ju ett nytt hem. Vad är det för tokigheter som händer nu då? *orolig*

    SvaraRadera
  11. Vilket lurendrejeri, att inte matte talade om från början att hon tänkte resa bort utan att ordna något för dig!
    Antingen får de ta sin katt med på resan eller stanna hemma, tycker vi.
    Ska bli spännande att höra hur det gick! Fast vi tror vi förstår.....
    Vi katter är ju faktiskt inga inredningsdetaljer!
    Tasskramar
    M & V

    SvaraRadera
  12. Sambo och Roxy, det finns ju en del bra men-meningar också, men den här var inte så bra.

    SvaraRadera
  13. Max och Måns, jag har ju en del att berätta som ni ska få se...

    SvaraRadera
  14. Maurice & Kajsa, man skulle kunna tro att jag fick bo på hotell, men så var det inte.

    SvaraRadera
  15. Gustav, du och alla mina bloggkompisar är ju smarta, så ni räknar nog ut en hel del. Men inte allt...

    SvaraRadera
  16. M, C, T, S, är jag lik er lillmattes katt? Vad kul. Är den också snäll?

    SvaraRadera
  17. Alice, spöstraff skulle nog vara lagom. De som inte bryr sig om sina katter borde verkligen ställas inför rätta och straffas!

    SvaraRadera
  18. Hjulia Huller om Buller, jaså, ni tror ni anar? Får se om ni har rätt.

    SvaraRadera
  19. Sippo, alla katter får inte det hem de förtjänar. Så är det tyvärr.

    SvaraRadera
  20. Mozart och Vincent, nu var det nog inte så att matte inte ordnat nåt för mig. Vänta ska ni få läsa.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...