fredag 18 november 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.
 
Nu har jag ju berättat i stora drag hur mitt liv har varit tills nu. Ingen större succé alltså. Fast nu har blogghjälpen och jag tassat på att vi stryker ett streck över det som varit. Nu är det härifrån och framåt som gäller. Nästa gång ska det bli RÄTT människa som tar hand om mig och som jag tar tass om.

Vi har ett hemligt mål också. Om ni lovar att inte jama om det för nån ska jag berätta: målet är att vi ska hitta ett bra hem till mig det här året! Fast vi har sagt att om vi inte uppnår det så flyttar vi bara fram tidpunkten. 

Nu är det helg och jag ska börja planera för saker som ska hända framöver. Först ska jag hjälpa blogghjälpen med ett möte här på katthemmet på söndag. Sen ska jag hjälpa till att planera Kattens Dag som infaller nästa helg. Nu börjar jag känna mig varm i pälsen och redo för alla uppgifter en bloggkatt har.

20 kommentarer:

  1. Vi hoppas verkligen att ni når målet! Du är så fin på bilden! Låter som du har mycket att göra framöver.Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Du Dina jag håller klorna i kors på att du ska få ett par riktigt trevliga människor att ta tass om innan året är slut !!
    Här planeras det oxå inför kattens dag , min matte är ju webmaster för kattklubben Sydkattens hemsida och jag får ju givetvis se så hon skriver in rätt butiker som vi "Sydkatter" ska besöka.
    Jag ska visst vara och visa upp mig på Arken Zoo i Ängelholm nästa lördag :)

    SvaraRadera
  3. Vi håller tassarna för att din plan ska gå i lås innan året är slut.

    SvaraRadera
  4. Klokt att ha ett flexibelt mål, så att det verkligen blir rätt människor den här gången. De måste vara lika snälla som katthemsmänniskorna, då får du det bra!

    SvaraRadera
  5. Tänk om du kunde få ett par jamarbra och snälla människor att ta tass om i julklapp... *drömmer* Här håller vi alla tassar och tummar för att eran plan går i uppfyllelse!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Det målet håller vi tassarna för! Att du redan hunnit med att planera så mycket på katthemmet är ju rent fenomenalt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Här håller vi oxå tassarna att du får ett jamars bra hem innan jul, eller så får du det alla gånger efter jul/Nyår.
    Önska dig all lycka, kompis!

    Tass Tass
    Och tack för kommentaren hos oss!
    Klart att matte tar tass om oss,
    och vi tar tass om henne så klart.
    Matte sa en gång, OM hon kunde, så skulle hon mer än gärna ta hand om fler katter, men ekonomin tar inte så mycket :(

    Tass tass och ha en trevlig helg Dina

    SvaraRadera
  8. Nu har du haft tillräckligt med otur med dumma människor, det är verkligen på tiden att du träffar din drömfamilj.

    SvaraRadera
  9. Dina ögon lyser av tillförsikt på bilden, och det visar vilken fantastisk inställning du har till livet. Du har inte fått någonting gratis och ändå är du beredd att ta nya tasstag med en positiv kattityd. Vi är säkra på att du kommer att nå ditt mål!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  10. Åh, vi kommer hålla både tummar och tass för dig min vän! Det är en självklarhet att du ska ha ett kärleksfullt och tryggt hem redan innan nyår! Massa Kramar, Kärlek, Styrka och Harmoni ❤

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, vi ska jobba på att nå målet. Tänk om vi uppnår det!

    SvaraRadera
  12. Kjelle Bus, vilken bra matte du har som ställer upp på kattens dag. Och du själv är ju jättesnäll som visar upp dig offentligt också.

    SvaraRadera
  13. Skrutten och Skopran, ni är jättesnälla. JAg tror att det hjälper om många hålla tassar och klor för att vår plan ska gå i lås.

    SvaraRadera
  14. Gustav, vi har kommit överens om att vi hellre låter det ta längre tid men att det blir rätt människor den här gången. Nu är jag trött på att hamna i fel hem!

    SvaraRadera
  15. Alice, jag vågar nästan inte tänka på att det faktiskt kan bli så, med lite tur.

    SvaraRadera
  16. Findus, Isak och Rasmus, jag sitter och tänker ut nya saker nästan hela dagarna. Det är jättemycket att göra här må ni tro.

    SvaraRadera
  17. M, C, T, S, jag tycker ni har en både jättesnäll och jätteklok matte. Hon tar väl hand om er men inser att hon inte kan ta ännu fler. Tyvärr är det ju inte gratis att ha katter.

    SvaraRadera
  18. Sippo, en drömfamilj är vad jag drömmer om varenda dag. Tänk om det blir så att jag hittar en sån familj!

    SvaraRadera
  19. Gunilla och Frasse, jag har verkligen inte fått nåt gratis, men blogghjälpen och jag har kommit överens om att vi inte ger upp! Jag ska ha ett bra hem! Bastu, eller vad det heter.

    SvaraRadera
  20. Kattmamman, jag blir så glad när jag ser att många önskar mig ett bra hem också. Nån gång får jag nog det!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...