tisdag 20 juli 2010

Katterna Pelle och Trulsa berättar


Hej, det är Pelle och Trulsa på Södertälje Katthem.

Idag är det jag, Trulsa, som skriver bloggen. Jag tänkte att det nog vore intressant för alla att läsa vad jag tycker om saker och ting?

För det första är jag lite upprörd idag. Blogghjälpen har nämligen inte varit på katthemmet och vi har inte fått nåt godis. Det sa hon visserligen redan igår att vi inte skulle få förrän på torsdag, men jag trodde det var torsdag idag. Jag tror blogghjälpen tagit fel på dagarna. Hon är lite virrig ibland.

Hon ursäktar sig med att hon har lite semester! Det är ingen godtagbar ursäkt tycker jag. Semester kan hon ha, men hon kan komma hit och dela ut godis i alla fall. Hoppas hon har förstått det nu.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Vi har fått vanlig mat, fått våra toan städade, golvet sopat och lite så där. Det är ju bra att det fräschas upp lite.

I morgon berättar vi vidare om saker vi tänkt på.

12 kommentarer:

  1. Mjau så TREVLIGT Trulsa att höra dina åsikter om blogghjälpen, *FNISS* BRA att du oxå har dina tankar och åsikter. Ni får säga till dom där på katthemmet att ni måste ju få säga att ni inte godtar blogghjälpens ursäkter att ta semester, *fniss*
    Klart hon måste ju få ha sin semester oxå, det brukar dom där tvåbeningarna ha säger matte.
    Ni får fråga dom på katthemmet om ni oxå får semester, *FNISS*
    Tassetass missevänner

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Kul att höra från dig också. Det var ju ett väldigt viktigt ämne du tog upp också. Godis, eller avsaknaden av det. Förjamat fräckt av blogghjälpen att ha semester utan att ge er något att smaska på. Tycker ni ska kräva en extra portion när hon kommer tillbaka igen.

    SvaraRadera
  3. Så förjamat förargligt att inte blogghjälpen kommer, när det nu finns så mycket godis att välja på. Semester är viktigt för människorna, det har vi förstått. Men godis är också jätte-jätteviktigt. Hur löser man det? Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Hej Trulsa, kul att höra dig jama också! Semester? Kan inte blogghjälpen planera in det när ni inte har godis? Eller åtminstonde frågat er om lov först...
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Hej Anonym. Jag har många åsikter må du tro! Oftast diskuterar Pelle och jag vad vi ska skriva på bloggen, men nu var det bara jag som skrev.

    SvaraRadera
  6. Hej Sippo. Ja, det är ett väldigt viktigt ämne jag tagit upp. Nu försöker blogghjälpen ursäkta sig med att hon bara ska resa bort några dagar, men vi godtar inte den ursäkten *stampar med tassen*. Enligt kattlagen går godisutdelning före semester, eller hur?

    SvaraRadera
  7. Hej Findus, Isak och Rasmus. Som vanligt är det vi katter som sitter inne med lösningen på problemet: man firar helt enkelt semester på katthemmet!

    SvaraRadera
  8. Hej Alice. Ja, vi ställer samma frågor som du. Nu kommer hon visst i morgon i alla fall, men man är ju alltid orolig att godiset ska förfaras när det tar så lång tid innan vi får det.

    SvaraRadera
  9. Ni får tänka att godiset räcker längre om ni inte får varje dag! Det var en väldigt fin bild med godis och pengar och det bästa-du! De där pengarna räcker nog till massor av godis! Nosbuff

    SvaraRadera
  10. Naturligtvis måste blogghjälpen få ha lite semester, men hon kunde kanske ha bett någon av de andra att dela ut lite grand till er när hon är borta. - Men hon kanske tänker som så att ni kommer att längta mera efter henne på det här sättet. Er blogghjälp är väl värd att längta efter, det vet jag för jag har träffat henne ett par gånger.

    tasskramar från gammelmatte Gitte, som också är på semester från klostermissarna.

    SvaraRadera
  11. Hej Dui och Deco. Det är klart att godiset räcker längre om vi inte får varje dag, men vi tycker att blogghjälpen kan köpa mer när det vi har är slut.

    SvaraRadera
  12. Hej Gammelmatte Gitte. Blogghjälpen försvarar sig med att hon inte är borta mer än några dagar från katthemmet. Precis som om inte det var mer än tillräckligt?

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...