onsdag 14 juli 2010

Katterna Pelle och Trulsa låter Majsan berätta






Hej, det är Pelle och Trulsa på Södertälje Katthem.

Jo, först ska vi bara talat om att godispengarna har kommit, så idag ska blogghjälpen ut och köpa godis till oss! Vi berättar mer om det sen, men först ska blogghjälpen få berätta om sitt besök hos våra kompisar Jenny och Majsan i Otterbäcken.

Det är bäst att jag, Majsan berättar, för jag var den som EGENTLIGEN visade dem allt. Plötsligt, mitt i värmen, kommer blogghjälpen från katthemmet in i huset tillsammans med en farbror. Först tänkte jag att hon ska väl inte ta tillbaka oss, men sen tänkte jag lite till och då trodde jag inte det längre. Vi hälsade lite på varandra, sen fick de gå ut och hälsade på Jenny som var ute och jobbade i trädgården tillsammans med Conny. Jenny hade precis fångat en jättefjäril och måste så klart ta hand om den i första hand, men när hon gjort det hälsade hon också på blogghjälpen.

Sen hälsade hon på Conny också, som sa att han tyckte det var för varmt ute, så han skulle gå in. Då gick vi in allihop och gick ner till klostret. Det var svalt och skönt där nere så jag visade dem runt ordentligt.

När jag förklarat allt för dem bjöd jag på kaffe och vi satt och småpratade. Sen skulle blogghjälpen och hennes farbror åka vidare, så då sa jag hej då till dem och bad henne hälsa till alla katter på katthemmet och berätta att vi har det toppen och att vi aldrig vill behöva komma tillbaka till katthemmet. Det har matte lovat att vi inte behöver heller.

Bilderna på bloggen idag: först jag förstås, tillsammans med en låtsaskatt, Imma, Jenny, jag med Gammelmatte och Conny med matte.

Nästa blogg kommer Pelle och Trulsa att ta hand om som vanligt.




6 kommentarer:

  1. Jamartrevligt att höra hur bra allt gick. Tänk vilken lycka att få träffa blogghjälpen utan att fundera på att få ett eget hem.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få en rapport om resan! Man blir ju lite orolig när tvåbeningarna ger sig ut i den här värmen....
    Vad bra att godispengarna äntligen kommit fram också!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Åh så kul att få träffa blogghjälpen igen.

    :)

    Hoppas bloggis skyndar sig med godisarna. :)

    Nogsog

    SvaraRadera
  4. Ja, det var jättetrevligt att vi träffades utan att vi behövde vara nervösa för nåt. Och allt har gått jättebra har blogghjälpen berättat-

    SvaraRadera
  5. Hej Alice. Fast blogghjälpen sa att det är svalt och skönt i bilen, det är värre utanför den. Visst är det toppen att godispengarna kommit fram!

    SvaraRadera
  6. Hej Nea theCat. Jo, blogghjälpen har faktiskt ordnat med godiset så vi har fått smaka redan. Mmmmmmmmmmmm, vad gott det var!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...