torsdag 13 mars 2014

Katten Stellan på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Stellan på Södertälje Katthem.

Idag är det lite nervigt här. Det blir sista natten i vårt kära jourhem. Vi har trivts så bra här och vi, särskilt Gloria, har gjort väldigt stora framsteg tack vare jourmatte. Önskar att alla rädda och blyga katter fick en sån chans som vi har fått.

Tyvärr har Gloria aviserat att hon måste jobba med packningen hela natten, så det lär inte bli mycket sova av.  Men det gör inget. Det får vi ta igen sen.

Tror förresten att jag också kommer ha lite svårt att sova. Jag försöker verka lite tuff och säker inför Gloria, men jag funderar ganska mycket på morgondagen och framtiden, jag också.

Oj vad spännande det ska bli!

14 kommentarer:

  1. Det är så spinnande, klart det blir svårt att sova. Vi kommer att sakna er så mycket men hoppas att vi får höra hur ni har det. Det kommer att gå jättebra tror vi. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller bara med, kommer verkligen att sakna dina inlägg. vill absolut höra hur det går. Fast jag vet att det kommer att gå bra. Tar själv hand om en misshandlad kisse som man knappt kunde närma sig förut och nu ska han bara ligga i knät å mysa så det kommer att gå sååå bra för er.

      Radera
    2. Dui och Deco, vi tror också vi kommer få ett toppenliv!

      Radera
    3. Anonym, vad det värmer att höra sånt. Inte att en katt misshandlats förstås, det är bara sorgligt, men att det blev så bra till slut.

      Radera
  2. Ojojoj, det här blir spinnande!!! Lycka till - vi tror att ni kommer att få det SÅ bra i ert nya hem, med egen säng och all!
    nosgos å lyckatillgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maurice & Kajsa, vi kan knappt fatta att det är sant att vi ska få ett eget hem!

      Radera
  3. Tänk att Den Stora Dagen äntligen kommer till er också! Hoppas vi får nån liten rapport så småningom! Önskar er all lycka till med att ta tass om er egna matte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det kommer nog bli rapporter framöver också. Kanske kommer vår matte hjälpa oss att blogga, det får vi se.

      Radera
  4. Det kommer gå jamarbra, det kan jag lova! Men det kommer säkert vara ganska läskigt i början innan ni känner er hemma, men tänk att det är faktiskt ert alldeles egna hemma! *kurr*
    Vi hoppas också på att få rapporter om hur ni har det sen
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja lite läskigt blir det nog. Men jag tror det går fort över.

      Radera
  5. Nu är det fredag, tidig morgon, och jag kan riktigt se hur ni nu lite nervöst väntar på avfärd. Gloria har all packning under kontroll osv. Lycka till vänner! Massor av nosbuffar från Sven, Räkan å Lucia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, packningen är klar flera gånger om. Gloria vaktar den varje sekund.

      Radera
  6. Lycka till med flytten till er för-alltid-hem!

    =^.^=

    Nodbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tack! Det ska bli jättekul.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...