torsdag 17 januari 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Benny på Södertälje Katthem.

Jam, nu vet ni lite om hur jag hade det innan jag kom till katthemmet. Ni känner nog igen historien, för tyvärr är det många katter som haft liknande början på sina liv. Jag har i alla fall fått möjligheten att få ett bättre liv. Det är det inte alla som får.

Under tiden som jag har berättat om början av mitt liv har livet gått vidare här på katthemmet. Ni kanske trodde att det inte hänt nåt särskilt under tiden? Oj, så fel ni hade i så fall. Men blogghjälpen och jag bestämde att vi skulle berätta in lilla historia först, innan jag började rapportera om annat.

Idag till exempel, har jag ordnat med öppet hus. Det var lite läskigt, men allt gick bra. Blogghjälpen var inne i vår bur och lekte en lång stund med mig. Jag gillar att leka! Fast jag vet ju att jag måste jobba också, nu när jag är bloggkatt.

Nu ska jag börja förbereda öppet hus på lördag. Så här i början tar det ju lite tid, men när jag blivit varm i pälsen går det nog snabbare att fixa sånt.


9 kommentarer:

  1. Vad skönt attdet gick bra med öppet hus, klart det var läskigt första gången!vi gillar också att leka, det ör kul!! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst är det kul att leka! Det skulle jag nog kunna göra nästan hela dan.

      Radera
  2. Vi visste väl att du är en riktig bus o lekkisse!!

    SvaraRadera
  3. Ja. du hade verkligen tur, Benny, som kom in i värmen till slut med god mat och omsorg och lek och bus. Det ser ut som om du har blivit en glad och trygg liten katt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, glad har jag blivit, men de tycker nog inte att jag är så trygg ännu. Men vi jobbar på det.

      Radera
  4. Ja Benny nu vet vilken omvandling som skett i ditt liv. Tänk om alla katter kunde få samma chans som du!
    Det vore underbart!
    Vi förstår att du redan börjat ta ansvar på katthemmet. Ta det lugnt så här i början.
    Hoppas många kommer till er på Öppet hus.
    Vi och husse tycker du är så väldigt fin.
    Nospuss
    Ps. Husse undrar om det är någon inställning ni ändrat på bloggen för texten är mycket mindre än förr när han läser i mobilen. Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, ja det har hänt mycket i mitt liv. På sistone till det bättre. Vi har inte ändrat nån inställning - vad vi vet.

      Radera
  5. Hej! Jag minsann följt dig, även om jag inte tassat ner något här. Vilken tur att du kom upp ur röret!!! Nu vet jag att du är på det bästa av ställen, så länge man inte har egna människor. Men jag vet också att de kommer!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...