tisdag 8 januari 2019

Katten Benny på Södertälje Katthem presenterar sig

Hej, jag heter Benny och bor på Södertälje Katthem.

Min kompis Bobby, som nyss fått ett eget hem, tyckte att jag skulle bli bloggkatt efter honom. Jag vet inte om det var en så bra idé, för jag känner mig nog inte riktigt mogen att våga blogga så mycket ännu. Men Bobby sa att man får mycket hjälp om man behöver.

Han sa också att det kan hjälpa mig att få ett eget hem. Det behöver ju jag, även om jag tycker det skulle vara jättläskigt att flytta!

Min bakgrund skiljer sig tyvärr inte mycket från många andra hemlösa katters. Ni kanske blir ledsna när ni läser om det, men jag måste ju berätta som det är. Annars kommer det aldrig kunna bli nån skillnad i synen på oss hemlösa katter.

I morgon ska jag börja berätta om mitt liv. Följer ni med på min resa?

13 kommentarer:

  1. Välkommen fina Brnny! Vi förstår att det är lite läskigt vara bloggkatt. Men vi är övertygade om att du kommer att göra det här jamarbra. Ser fram emot att följa dig och ditt arbete på katthemmet Kanske är det du som löser godisfrågan Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jag har ju fått ärva den svåraste frågan nån bloggkatt haft! Tänk om jag kan lösa den.

      Radera
  2. Välkommen fina Benny. Liknar en vacker tös som bott med er förut Dagny men hon var ingen bloggat. Dagny säger att hon är en knäkatt på sina villkor men absolut inte en famnkatt som ska bäras på. Bäst vara på golvnivå eller ligga på lillmatte eller gärna nära. ❤ ska bli spännande följa dig Benny.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Therése, Dagny kommer jag väl ihåg. Tycker hon gör helt rätt som själv bestämmer hur nära hon ska vara och vem och när.

      Radera
  3. Hej Benny! *vinkar glatt med tassen*
    Vilken stilig kille du är! Det skall bli jamarkul att få lära känna dig. Jag vet själv av erfarenhet att det är läskigt i början att vara bloggkatt, det är ett stort ansvar, inte minst att hålla koll på blogghjälpen! Men vi är många som kommer stötta dig, så du kommer snart bli varm i pälsen
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja du vet ju vad jag jamar om! Tänk om jag blir lika modig som du är nu - och om jag får ett lika bra hem!

      Radera
  4. Hej vackra Benny! En svart skönhet är du! Du kommer att bli proffs som bloggkatt det är vi helt säkra på! Givetvis hänger vi med dig när du berättar för oss om din resa fram till nu. Det är en självklarhet!
    Välkommen som bloggkatt!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, tack för välkomnandet. Känns bra att flera lovat följa även lilla mig.

      Radera
  5. Välkommen som bloggkatt, Benny. Vad fin du är! Är du helt svart?
    Det ska gå bra med bloggandet ska du se. Bobby lärde nog dig ett och annat och sedan får du säkert hjälp i början. Det är ju ett stort ansvar du har att meddela vad som händer dig och vad som händer på katthemmet, så vi förstår om det är litet nervöst i början.
    Det ska bli spinnande att följa dig fina Benny.
    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, tänk om jag glömmer bort att berätta om viktiga saker? Hur ska det då gå?

      Radera
  6. Ja, vi följer med, nu kör vi!

    SvaraRadera
  7. Hej Benny!Vi följer så klart med på din resa.Det kommer säkert att gå bra när du blir lite varm i kläderna. Vi ser fram emot att lära känna dig.Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...