onsdag 12 oktober 2016

Katten Inka på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Inka på Södertälje Katthem.

Idag får ni se en alldeles nytagen bild på mig. Ser ni att jag ser jättefin ut över mitt högra öga igen? Förut var det ett sår där. Det är borta nu!

 Känns skönt att det mesta är som vanligt. Nu ska jag förbereda öppet hus i morgon.

Apropå i morgon - då kommer vi ha blogguppehåll. Blogghjälpen ska resa bort. Typiskt när man har gett henne världens bästa jobb - och välbetalt är det också - hon får ju klappa mig nästan när hon vill. Själv har jag nästan aldrig tid att ta semester.

Nåjam, hoppas vi hörs på fredag.

12 kommentarer:

  1. Jättefin bild på dig.
    Man ser hur du njuter av att känna dig bra igen.
    Nu är det bara gottiset som saknas.
    Tror att blogghjälpen behöver lite paus också, även om hon säkert kommer att sakna dig imorgon.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. ozzy, hoppas jag snart får godis igen. Det var evigheter sen!

      Radera
  2. Du är alltid jättefin Inka! Oj, så blogghjälpen skall ut på äventyr? Du har väl jamat noggranna instruktioner till henne så hon hittar tillbaka? Vi hoppas hon får en trevlig resa och har med sig gottisar till dig på fredag. Öppet hus är vi inte det minsta oroliga för när det är du som tar tass om det.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart jag har givit henne instruktioner, annars hade hon väl hamnat precis var som helst.

      Radera
  3. Du ser absolut underbar ut, och dessutom trattfri. Jag tror nog att du fortfarande njuter av att ha full frihet?
    Det var minsann ett guldkantat löneavtal blogghjälpen har, men jag tror vi måste ge tvåbeningarna litet ledigt ibland. De har ju inte vår kapacitet, som du vet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam bättre löneavtal kan man nog inte ha. Som extra bonus får hon klappa min kompis Nilla också!

      Radera
  4. Nä - bara några ynka semestertimmar har du fått och inget godis och ingen blogg i morgon. Skandal är väl bara förjamet??....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det är stor synd och skam. Tur att jag känner ansvar i alla fall!

      Radera
  5. Du fixar ju allt såå bra så du får ge Blogghjälpen ledigt. (Lite extra gottisar är det absolut värt) Härligt att slippa tratten och att det ser fint ut.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jag är jamarglad att jag slipper tratten. Hoppas jag aldrig mer behöver en sån.

      Radera
  6. Underbart att se att ditt sår har läkt så fint!
    Jag tycker blogghjälpen kan vara värd lite ledigt och vi vet ju att det ändå är du som gör det mesta. Fast du måste också ta det lite lugnt och vila ordentligt. Det behöver man som ansvarstagande kisse.
    Nospuss
    Ps. Du är så fin på bilden så man vill pussa massor på dig! Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, det går ju inte att jag också tar ledigt när blogghjälpen smiter. Men kanske kkan jag ta ledigt några timmar i helgen.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...