fredag 13 november 2015

Katten Rakel på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Ikväll är det bäst att vara alert. Då är fredagsgänget här och det brukar betyda att man får lite godis från dom.

Jag har förberett mig genom att vila så jag ska vara pigg när de kommer. Jag brukar alltid gå fram till burdörren då. Blogghjälpen tycker att jag har nån kombination av bejdande och anklagande blick. Hi-hi. Huvudsaken är att hon inte kan motstå den. För det kan hon inte.

Sen kan jag berätta att vi fick påfyllning i godisförrådet igår!  En av våra vänner, som verkligen förstår vad en liten katt behöver, var här och lämnade godis.. Nu gäller det bara att se till att vi får tillgång till det omedelbart!


10 kommentarer:

  1. Tur att du vilat dig i form inför kvällen.
    Man vet aldrig vad som kan hända.
    Det är ju Fredagen den 13:e.
    Hoppas att gänget kommer med jamar mycket godis till Er.
    Matte jamade för en stund sedan att hon kollat på eran Feja att Obelix mådde bra nu o har fått en alldeles egen matte att ta tass om.
    Det gör oss jätteglada.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, fredag den 13:e blev ju inte alls bra i ett av våra EU-länder. Vi hoppas vi slipper sånt i fortsättningen. Obelix och hans nya matte trivs jamarbra ihop.

      Radera
  2. Du har en bedjande och oemotståndlig blick:-)

    SvaraRadera
  3. Både bedjande och anklagande...så smart!!! Vem vet, du kanske till och med blir den första att få ordning på styrelsen där när det gäller godistilldelningen? Tror ingen provat det tricket förut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, näpp, det här tricket har jag kommit på själv!

      Radera
  4. Klart att du ska ha massor med godis idag
    åsa

    SvaraRadera
  5. Håller tassarna för att ni fått riktigt mycket godis nu ikväll :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...