tisdag 10 november 2015

Katten Rakel på Södertälje Katthem berättar




 Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Idag på förmiddagen var blogghjälpen här ett tag. Eftersom hon lärt sig att man ska ge godis när jag tittar på henne så gjorde hon det. 

Samtidigt passade hon på att klappa lite försiktigt på min kompis. Hon är lite blyg och har inte velat bli klappad så mycket. Det verkade som om hon tyckte det var OK i alla fall och kanske har hon nu, liksom jag, börjat gilla att bli klappad.

Annars tänker vi hela tiden på vår kompis Sippo . Vi vet att vi alla en dag ska skiljas åt - det är ofrånkomligt. Men vi tycker att det är lite för tidigt för Sippo att gå över bron, Samtidigt vill ingen av oss att Sippo ska lida. Nu kan vi bara fortsätta hålla tassar och tummar för att han ska må bättre snart.



5 kommentarer:

  1. Härligt att läsa att du börjar gilla att bli klappad.
    Det och att bli buren i famnen är jättemysigt ska du veta.
    Jam, vi läste att Sippo är dålig och jag hade matte att tassa ner en hälsning på Sippos blogg från mig, men jag vet inte om den gick fram.
    Vi tänker både på Sippo o hans husse.

    Ozzy

    SvaraRadera
  2. Det är ju mysigt att bli klappad och kliad men förstår att det känns konstigt först. Vi är jätteoroliga för Sippo. Håller alla tassar och tummar. Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Tänk vad fint det är när man börjar förstå hur bra man mår av att bli klappad! Hoppas att ni båda två kommer bli mycket klappade framöver!
    Och självklart hoppas vi att Sippos värden ska vara bättre i morgon. Vi kommer tänka jättemycket på honom och hans husse.

    SvaraRadera
  4. Vad kul att din kompis också börjar förstå att gos är riktigt mysigt. Här håller vi också alla tassarna för Sippo!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Va 'coolt att du bara behöver titta på blogghjälpen för att hon ska fatta att det är godisdags! Vi tänker också sååååå mycket på Sippo och husse!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...