söndag 22 november 2015

Katten Rakel på Södertälje Katthem berättar


Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus och jag har klarat av allt galant tycker blogghjälpen.

Igår berättade jag ju att det händer både roliga och tråkiga saker på katthemmet. Igår hände det att vår hälsoansvariga fick sitta hela eftermiddagen på ett djursjukhus med en av mina kompisar. Han mådde inte bra och hade jättehög feber.  Han fick ligga kvar natten till idag med dropp. Även om det kostar jättemånga pengar så tycker inte vi att vi har nåt annat val när en katt inte mår bra.

Vi trodde vi skulle få hem honom idag, men sjukhuset ville behålla honom ett dygn till eftersom han fortfarande hade feber och inte ville äta själv. Vi andra katter på katthemmet skickar krya-på-dig hälsningar till honom hela tiden. Vi vet att han hör dom och vi tror och hoppas han får komma hem till oss i morgon.

Om jag trots det här skulle avsluta dagens inlägg med en positiv nyhet: jag har fått en intresseanmälan! Jag jamar inte mer om den idag utan vi får se hur det går!

16 kommentarer:

  1. Hoppas din kompis mår bättre i morgon så han får komma tillbaka till er på katthemmet. Ojojoj en intresseanmälan gällande söta du - vi väntar med spinning på fortsättningen! Buff Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hoppas också vår kompis får komma hem snart. Aldrig kul att ligga på sjukhus.

      Radera
  2. Vi håller tummarna för att din kompis kommer tillbaka i morgon och att han mår bättre. Vi jamar också "krya på dig hälsningar" till honom. Men när det gäller din intresseanmälan så blir det så spinnande så vi dansar svansdansen här.... Det måste vi få höra mer om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, ja, det händer mycket nu. Både roligt och lite mindre roligt

      Radera
  3. Håller tassarna för att din kompis mår bättre och får komma tillbaka till katthemmet snart.
    Oj då, vad roligt att du fått en intresseanmälan, håller tassarna för att du ska få ett alldeles eget hem. Nosbuff Jackis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackis, jam, det ska nog göras hembesök denna vecka. Ska bli spännande...

      Radera
  4. Vi håller tummar och tassar för din sjuka kompis. Men så spinnande att du har fått en intresseanmälan, håller tassar och tummar ännu mer och hoppas att du får komma HEM. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det vore faktiskt kul att få ett hem för första gången i livet.

      Radera
  5. Men oj vad spinnande och roligt att du har fått en intresseanmälan! Vi lovar att hålla alla tassarna både för din sjuka kompis och för att allt går bra och att du får fira julen i ditt eget hemma!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tänk om jag för fira jul i mitt eget hem!

      Radera
  6. Självklart tänker vi på den sjuka kissen och hoppas att kissen snart är på benen.
    Men vad roligt att någon har lämnat intresse för dig
    Hoppas verkligen att det är ditt föralltidhem
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, ja, det är både roliga och trista saker som händer här - som alltid.

      Radera
  7. Jag hoppas också att din kompis är feberfri imorgon och äter själv.
    Jag vet av egen erfarenhet från i våras då jag låg på sjukhuset, att man måste kunna äta och vara fri från febern innan man skickas hem.
    Så jag håller mina tassar för din sjuka kompis.
    Och sen blir jag jamar glad över att du fått en intresseanmälan.
    Hoppas att det är din alldeles egna matte/husse som menar allvar.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är jätteviktigt att man äter själv och att man får i sig vätska. Vi håller tassar och tummar här för vår kompis.

      Radera
  8. Ooooooo... nu håller vi både tassarna och andan här i klostret! Måtte det gå bra med din intresseanmälan, så att du får fira jul i ditt alldeles egna för-alltid-hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, fortsätt hålla tassar och andan tills allt är klart!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...