fredag 20 november 2015

Katten Rakel å Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Idag har blogghjälpen varit på utflykt. Hon har varit och hälsat på Tindras och Viskas husse Peter i Ljungsbro. De förlorade legendariska bloggkatten  Sippo för en dryg vecka sedan.

Sånt sätter alltid sina spår i en familj och har så gjort även i den här familjen så klart. Men de inser alla att det som skedde var bäst för Sippo och då fanns inga alternativ.

Nu har Tindra och Viska startat en ny blogg: Rapporter från Jamlunda. Där fortsätter de berätta om vad som händer i deras familj och i Jamlunda.

Både Tindra och Viska kommer från Södertälje Katthem. Det är fem år sedan Tindra flyttade. Då var hon liten och såg ut som på först bilden. Hon gick inte att ta i för hon var så rädd. Men så flyttade hon hem till husse Peter och Sippo. Efter 14 dagar låg hon i husses knä! 

Idag låg hon på sin favoritställning, som ni ser på bild 2. Det var inga som helst problem för blogghjälpen att klappa henne. Hon var hur cool som helst.

Lilla Viska ville däremot inte bli klappad, men blogghjälpen fick titta på henne. Hon ville inte störa henne med blixtmojängen, så vi valde att visa en bild som togs när husse hämtade henne på katthemmet. Husse har gjort underverk även med henne. Hon kommer och gosar med honom ofta och ska ha ordentlig gosstund varje morgon.

Så vill jag sluta dagens blogg med att ge er alla ett tips: till i morgon bör ni köpa hem chips, läsk och godis för då kommer vi att lägga ut filmen som blogghjälpen tog på mig igår!









18 kommentarer:

  1. Vi saknar Sippo. Vad bra att Blogghjälpen åkte och hälsade på Peter, Viska och Tindra. Vi kommer ihåg när de flyttade hem. Så härligt att kunna gå från skyggis till tryggis om det så bara är med sin människa. Vi ser fram emot filmen.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco jag tror alla som kände, eller kände till Sippo saknar honom. Men tjejerna är en god tröst för husse.

      Radera
  2. Viska o Tindra måste ha en husse som alla katter gillar i o med att dom går från skygg till trygg på så kort tid.
    Aha, ska det vankas film imorgon?
    Det ska jag jama till matte o husse så dom också kan titta på den.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, deras husse är en toppenhusse!

      Radera
  3. Alla de som säger att skygga katter är förvildade och inte går att få kontakt med borde göra studiebesök hos Tindras och Viskas husse!
    Nu ska jag ladda upp med en massa godis inför filmvisningen i morgon. Det ska bli verkligt spinnande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, då skulle många länsstyrelseanställda komma på besök, det kan jag lova!

      Radera
  4. Vad roligt att hälsa på Tindra, Viska och Peter. Märks att Peter är en bra människa som är mån om djuren! Heder åt honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, ja, Peter är en fantastisk person. Verkligen roligt att känna honom.

      Radera
  5. Jam måste erkänna att jag blev lite nervös för ett ögonblick. Men bara ett litet ögonblick. Du såg väl hur snällt jag låg kvar för att bli klappad? Orsaken till att jag försvann sen var att jag hittade något misstänkt under husses madrass som jag bara var tvungen att kolla upp och sen råkade jag fastna där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra och Viska, du Tindra var jättemodig. Du låg kvar helt lugnt när jag klappade dig. Som förste säkerhetskatt numer förstår jag att plikten kallade.

      Radera
  6. Jag gillar verkligen en sån husse som sköter sina djur så bra eller är d tvärtom att kissarna tar hand om honom :) tur att jag har gottis hemma imför filmen i morgon
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jag tror de tar hand om varandra på ett fantastiskt sätt.

      Radera
  7. Husse Peter har lite tur som har Tindra och Viska som tar tass om honom. Tjejerna har blivit så modiga sedan de flyttade till Ljungsbro!
    Här blir det salta pinnar till morgondagens film ;-)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jag tror att både husse Peter och Tindra och Viska haft tur som hittade varandra. De hjälps åt - precis som man ska göra i en familj.

      Radera
  8. Cornelia, Svens lilla syster21 november 2015 kl. 10:30

    Hurra! Bio ikväll undrar hur ska komma över lite gottisar? Jag går ju på s.k diet, fnys -men på något sätt ska jag lyckas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, diet? Nä, nu måste du jama till matte att är det bio har man rätt att få godis!

      Radera
  9. Vas spännande med film!
    Det MÅSTE jag se!
    Ska knapra mina lördagsgodis till.
    Själv gillar jag inte att bli filmad. Då kommer jag av mig, stirrar ut kameran och sen går jag därifrån. Därför finns det bara foton på min blogg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, det här var ju första gången jag blev filmad,, men jag tyckte nog det gick rätt bra i alla fall.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...