fredag 30 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.

Idag har jag fått en julklapp av Linnsen, Frank och Lurrvar! Det låg i ett jamarfint paket adresserat till mig!
 För att ni ska se att jag är en snäll och generös katt, så sa jag till blogghjälpen att ta en bild på min burkompis Geisha när hon fick låna min julklapp - ett spö med fina fjädrar på. Både Geisha och jag tyckte den var jamarfin.

Ni kan också se julbrevet som låg i paketet. Här håller jag just på att läsa det.

Det blev jag också jätteglad över.
Sen sa jag att min andra kompis Sessan också skulle fotograferas när hon låg i igloon som vi fått tidigare av Max och Måns, så ni inte tror att det bara är jag som använder sakerna.

Nu hoppas jag bara att det inte blir så mycket smällande i morgon. Jag tycker att ALLA smällar som låter så mycket att man inte hör när en katt spinner ska förbjudas!

25 kommentarer:

  1. Vi håller med dig! Det SKA kunna höras att vi spinner när dom smäller.
    Vi har tur, för vi reagerar inte på ljudet, fast vi är långt ifrån allt skjutande... Skönt!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina paket kompis! Det är ni absolut värda :-)

    Självklart så borde smällarkalasen förbjudas.. Men tvåbeningarna är beroende av dem och det gör ju tyvärr att vi igen blir lidande.. *fnys*. Som tur är så finns fina tvåbeningar, som min mamma som varje år bojkottar skiten och ber andra göra detsamma :-). Du har så rätt när du säger att vårt spinneri ALDRIG ska överröstas, det borde vara lag på det!

    Hoppas du slipper en massa smällarkalas imorrn kompis och att du istället får en skön dag som avslutning på året.. Sen kommer 2012 då du får flytta hem.. *tassarna upp och lite dans* :-D

    Nosgos och Tassklapp till en värdefull kompis

    SvaraRadera
  3. Väldigt bra jamat, allt som överöstar vårt spinnande borde förbjudas! Speciellt mattes otäcka borrmaskin som hon använde idag och skall använda imorgon också. *blänger på matte*
    Vi kan klara oss utan hyllor på väggarna tycker jag.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Men det förstår vi att du är en givmild katt som delar med dig.

    Fina presengter du fick.

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Gott nytt år, Dina, och ett Gott Nytt Liv önskar jag dig också, för snart kommer din husse och hämtar dig. Jag kommer ju vara borta ett tag.
    Och så hoppas jag att det blir bara blir tysta och fina smällare hos er, såna som bara lyser. Fast helst skulle det förstås inte vara några alls. Ha det så bra alla katterna!

    SvaraRadera
  6. Det var snällt att skicka presenter och du är ju också snäll som delar med dig till dina kompisar. Det bevisar vad vi redan vet; vi katter är snälla av naturen. Hoppas det inte smäller för mycket hos er i morgon.

    SvaraRadera
  7. Så kul med paket! Vi vet att du är en omtänksam katt.Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Kul att du fick paket, Dina
    snart kommer ju din husse att hämtar dig.
    Vi kommer att sakna dig, men vi hoppas att du hör av dig på ngt sätt.
    Önskar dig ett jamars gott nytt år!

    Tass Tass

    SvaraRadera
  9. Vad kul att se att Sessan ligger där inne och njuter. :-)
    Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  10. Att du är en snäll och generös katt har vi misstänkt länge!!
    Gott Nytt År önskar vi dig och alla dina kompisar på katthemmet - och även Blogghjälpen såklart
    Nospuss

    SvaraRadera
  11. Åh, vilka fina saker och så snällt av dig att dela med dig av dem. Men vi är inte förvånade, vi vet ju vilken snäll och generös katt du är.
    Jamar helt med dig om smällarna, de kan gärna försvinna, men de där som bara glittrar kan få vara kvar tycker vi, för de är vackra att se på :-)
    Matte och jag önskar er ett riktigt mysigt, musigt, busigt och allmänt underbart nytt år!
    Tassklappar

    SvaraRadera
  12. Hjulia Huller om Buller, ni har tur som inte bor mitt i bullret. Jag hoppas de inte tänker bullra i närheten av katthemmet i natt, och inte i närheten av några djur överhuvud taget, men det är väl önsketänkande?

    SvaraRadera
  13. Rebellen, ni har en klok matte hör jag. Tänk om alla kunde tänka lite längre än nosen räcker...

    SvaraRadera
  14. Alice, borrmaskins! Det låter väldigt illa, jag har hört en sån här på katthemmet också. Jag föreslog att de skulle sätta upp hyllorna med tejp, men se det skulle de förstås inte! Hrmpf, som om det inte räckte med oljud ändå?

    SvaraRadera
  15. Nea, det blev jättefina presenter. Klart man delar med sig!

    SvaraRadera
  16. Gustav, jag är i alla fall glad för din skull att du får stanna i ditt hem på semestern. Annars brukar ju uppehåll från dig betyda att du får bo på pangsjånat. Ha det bra och tack för alla trevliga, roliga och intressant inlägg du gjort. Ska försöka fortsätta följa dem hemifrån.

    SvaraRadera
  17. Sippo, jag vill inte höra ett enda pang i natt. Fast då är ju vi på party så vi kommer nog att överjama alla smällare.

    SvaraRadera
  18. M, C, T, S, det är svårt att förstå att det är sista nyåret jag firar på katthemmet. Oj vad det ska bli spännande med ett eget hem.

    SvaraRadera
  19. Max och Måns, hon trivs jättebra där inne. Fast när det vankas godis kommer hon minsann ut!

    SvaraRadera
  20. Sambo och Roxy, blogghjälpen och jag tackar och önskar er ett Gott Nytt År också!

    SvaraRadera
  21. Frasse, lit glitter är väl OK, men vi är ju vana att sova mitt i natten, så jag föredrar att inte bli störd.

    SvaraRadera
  22. I Kina-landet har de ju Råttans År och alla möjliga namn på de olika åren.
    Vi föreslår, att vi här i vårt Land döper år 2012 till "DINAS ÅR".
    Gott Nytt ÅR-kramar
    M & V

    SvaraRadera
  23. Visst är det kul att öppna paket , Dina :)
    Du är snäll du som låter dom andra missarna både leka med dina leksaker o sova i Igloon som du fick av Max o Måns.
    GOTT NYTT 2012 önskar jag o matte dig !!

    SvaraRadera
  24. Mozart & Vincent, vad kul att få ett eget år! Jag hoppas det blir mitt år och jag delar gärna med mig till alla andra hemlösa katter också.

    SvaraRadera
  25. Kjelle Bus, vi måste ju hålla sams i buren. Den är för liten att bråka i, och förresten tycker inte jag om att bråka heller. Gott Nytt År till dig också.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...