måndag 5 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.


Vilken dag det varit. Först var jag tvungen att hjälpa blogghjälpen med styrelsemötet ikväll. Det var många svåra frågor – alldeles för svåra för att blogghjälpen skulle kunna klara av dem utan min hjälp.

Jag fick berätta för henne exakt vad hon skulle ta upp och exakt vad hon skulle säga. Jag sa till henne att om det blev diskussioner skulle hon komma in till mig under mötet så kunde jag tala om vilka åsikter hon skulle ha. Det tyckte blogghjälpen var bra.

Idag var hon extra stirrig också. Hennes lilla katt, Bessy, som bara brukar gå ut i koppel, hade rymt! Det var kolsvart ute och blogghjälpen var jätteorolig. Jag kontaktade då Bessy telekattiskt och sa åt henne att gå hem så blogghjälpen blev lugn. Och när blogghjälpen kom hem från mötet så var Bessy hemma och väntade på henne. Puh.

Nu ska jag sova.

22 kommentarer:

  1. Men jag jamar då det...efter dessa storbedrifter är du absolut värd en god natts sömn + en massa extra gott i morgon. Särskilt för att du fick hem Bessy!

    SvaraRadera
  2. Med så många viktiga arbetsuppgifter och så långa arbetsdagar hoppas vi verkligen att Blogghjälpen höjer din godis-lön rejält! Det är du värd!
    Tasskram

    SvaraRadera
  3. Sov gott Dina.
    Väl värd efter din dag.
    Hoppas att Bessy hade en trevlig patrullering! ;-)

    SvaraRadera
  4. Åh vad bra att du fick Bessy att gå hem, blogghjälpen måste ha varit väldans orolig. Hoppas du fick ordentligt med gottis efter allt arbete idag.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Inte konstigt om du blir trött så hårt som du jobbar. Toppen att du fick hem Bessy också, blir nog extra gottisar imorgon tror vi.Sen måste vi jama att du är väldigt söt på bilden.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. *Fniss* vi trodde du var med på en annan kattsait oxå, det fanns en katt som heter Dina där oxå, MEN när vi kollade bilden närmare, så var det en helt annan katt.

    Nåjam
    sådan tur att du fick hem Bessy,
    så Blogghjälpen slapp vara orolig.
    Du är en jamars duktig katt, på att hjälpa blogghjälpen med alla mötes uppgifter,
    Tassarna upp!


    Tass Tass

    SvaraRadera
  7. Det är väldigt bra med telekatti :D.

    Nosgos

    SvaraRadera
  8. Det var verkligen inte lite du uträttade! Blogghjälpen var nog glad för allt stöd. Underbart att Bessy hittade hem igen! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  9. Wow, vad i fridens namn skulle blogghjälpen göra utan dig!!!!
    nosgos å beundrargottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  10. Jamarns så duktig du är. Först hjälper du blogghjälpen med mötena och sedan får du hennes förrymda kisse att komma hem igen. *imponerad*

    SvaraRadera
  11. Gustav, jag sov som en stock. Blogghjälpen har lovat mig godis nästa gång hon kommer för att jag fick hem Bessy. Hoppas hon kommer i morgon.

    SvaraRadera
  12. Sambo och Roxy, hon är jättesnål och har inte höjt godislönen ett dugg. Man får tigga till sig varenda dentis *surar*.

    SvaraRadera
  13. Max och Måns, jag vet vad Bessy gjorde men jag har lovat att inte skvallra ifall blogghjälpen skulle läsa.

    SvaraRadera
  14. Alice, som vanligt fick jag alldeles för lite godis. Hela godismagen var nästan alldeles tom.

    SvaraRadera
  15. Dui och Deco, tycker ni att jag är söt? Vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  16. M, C, T, S, men jag finns ju bara på den här bloggen. Jag hinner inte skriva på fler bloggar.

    SvaraRadera
  17. Nea, oslagbart skulle jag vilja jama!

    SvaraRadera
  18. Findus, Isak och Rasmus, blogghjälpen var jamarglad att Bessy kom hem. Hon är inte van att vara ute på egen tass.

    SvaraRadera
  19. Maurice & Kajsa, blogghjälpen vore naturligtvis helt lost utan oss bloggkatter. Undrar om hon förstår det?

    SvaraRadera
  20. Sippo, precis som du har jag ganska många områden att verka inom. Man får inte låsa fast sig i ett fack, men det gör ju inte vi katter heller.

    SvaraRadera
  21. Va bra att du kunde hjälpa Betsy hem! Tass tass!

    SvaraRadera
  22. Vilken hjälteinsats du gjorde med Bessy! Mjau, jag jamar då det, vad skulle tvåbeningarna ta sig till om inte de hade våra fantastiska talanger till tass när de råkar i svårigheter? Och så styrelsemötet också - mycket bra jobbat, jag är så stolt över att vara din vän!
    Tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...