lördag 3 december 2011

Katten Dina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Dina på Södertälje Katthem.
 
Efter gårdagens inlägg om skällisar i vården har jag, som väntat, fått många kloka kommentarer från er bloggkompisar.

Kjelle Bus har till exempel själv jobbat i vården och borde ju då anlitats så sakkunnig av Medicinska Riksstämman. Tror ni han har tillfrågats? Näej.

Lillies Lya berättar om en Chefsöverläkarkatt som bor i vårdhemmet på andra sidan gatan.

Imma hos Klosterkatterna berättar att de har flera katter anställda inom vården i Gullspångs kommun. 

Mozart & Vincent berättar att de som tog tass om deras matte före dem jobbade på ålderdomshemmet och så vidare.

Varför nämns inte det i artikeln? Den journalisten skulle aldrig få jobb på Jamlundakuriren!

Nu ska jag i alla fall lugna ner mig och förbereda mig inför öppet hus i morgon. Ni håller väl tassarna för mig?

14 kommentarer:

  1. Människojournalister har inte samma utvecklade nos för nyheter. Deras intervjuer är inte kattsand värda. *fnyser*

    SvaraRadera
  2. Klart vi håller både tummar och tassar i morgon för dig Dina!!

    SvaraRadera
  3. Klart att det går bra för dig i morgon! Vi menar då alltså det som gäller dina uppdrag på öppet hus.
    Om dina människor dyker upp kan man ju aldrig veta. Det allra viktigaste är ju att du får rätt människa/människor när den/de väl kommer.
    Självklart håller vi både tassar och klor för dig!
    Nosbuffar
    M & V

    SvaraRadera
  4. Vi håller så klart både tassar och tummar här hemma. Hoppas verkligen att dina människor kommer imorgon. Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vilka duktiga missar som jobbar i vården. Hoppas verkligen att alla människorna där uppskattar dem efter förtjänst (det tror vi att de gör). Visst håller vi tummar och tassar för dig, Dina! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Vi håller alltid tassarna för dig Dina! Tänk om de kunde ordna något projekt där hemlösa missar kunde få arbete i vården. Ungefär som att de har en massa projekt för att få ut vissa grupper av tvåbeningar i arbetslivet.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Håller tassarna för dig Dina, att det går bra under söndagen på öppet hus!

    Tass tass

    SvaraRadera
  8. Sippo, där jamade du ett sant ord! Inte ett enda kattsandskorn är de värda!

    SvaraRadera
  9. Victoria, jag blir så glad för alla som håller tassarna för mig. Jag tror det hjälper.

    SvaraRadera
  10. Mozart & Vincent, jag gör så gott jag kan för att ordna allt här på katthemmet på bästa sätt.

    SvaraRadera
  11. Dui och Deco, jag tror att ju fler tummar och tassar som hålls, desto bättre går det.

    SvaraRadera
  12. Findus, Isak och Rasmus - och det fina är ju att vi redan från början är utbildade! Det kostar inte nåt extra att utbilda oss eftersom vi redan är färdiga!

    SvaraRadera
  13. Alice, det var ju en toppenidé. Tänk om vården och katthemmet kunde börja samarbeta. Vilket lyft för alla!

    SvaraRadera
  14. M, C, T, S, det är snällt av er att stötta mig. Jag behöver lite stöd så min människa kommer snart.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...